Pappa. Din pappa? MIN pappa?

Anneli: Det var ju tur att ni hittade vad som störde, och att du också hade nån att skicka iväg för att kolla det, haha! I såna stunder är man extra glad att man inte bor själv!

Ja jag vet då inte? Som att lägga skulden på henne för att äktenskapet tog slut, för att hon gjorde slut trots att han var så duktig och bad om ursäkt!

Haha ja men 20 var ju ett helt år äldre än 19 och det kändes inte som ett lika stort steg. Och då fick jag ju dels gå på systemet och slutade vara tonåring. Varför känns det så mycket att gå från 20 till 21? Men du, du är ju inte i närheten av pension, du har ju precis börjat ditt arbetsliv, TOKER!

Vi har funderat på när det skulle passa, jag kände lite "jag vill åka nuuu" men vi får väl försöka matcha det med Oscars skola på nåt vis. Vet inte riktigt om man ska satsa på lov eller inte, får höra med mamma vad hon tror om det är lugnare på lov eller vardagar.

Hahaha jaa, det ska gudarna veta att jag tänker och har funderingar! Det är ju det som är så bra med en blogg, att man kan dela med sig av sånt, haha! Jag tänker för mycket många gånger, men alldeles för lite många gånger också, hah!

Jasas: Haha ja, jag vet inte riktigt hur dom tänker där, det är ju precis som att jag ska veta hur många watt dom har i sina lampor hemma, egentligen!

Ah, det kan man säga att jag är glad att jag hade Oscar! Dels när man vaknar och det är jobbigt men också så han kunde gå och känna på dörren så den var låst!

Ja det är dom ju bra på "Kändis namn körde rattfull" och så öppnar man tidningen och så var det för 20 år sen. Men när det står så på hemsidan ska dom ju egentligen inte sälja nåt, dom ska ju locka läsare och då tycker jag det var ett väldigt klantigt val av rubrik.

Jaa, men det är ju precis samma där! Man måste upp i sadeln igen eller vad är det man säger? Upp på cykeln? Jag minns inte, men för att man inte ska assoiera det som nåt dåligt så måste man försöka direkt igen. Jag vurpade med cykeln för... tre år sen (så jag var ju ändå 18 då) och kunde inte cykla på ett tag och så var det inte så bra väder så nu är jag skiträdd när jag sitter på en cykel. Och jag har ändå vurpat värre innan, men eftersom jag väntade så länge blev jag bara mer och mer rädd.

Ann-Sophie: Hehe ja, ibland blir det nog så men han kan sova lika mycket/vara lika trött även om han sovit en "normal" natt eller mindre än vanligt eller mer, haha! Han är nog bara bra på att sova, eller nåt.

Haha ja men det var ju typ i förrgår du var 21 då ju! Och så är man ju inte äldre än vad man gör sig så hur gammal är du då, haha!

Jasas: Haha ja det är ju bra, fast kanske blir udda när jag är... ptja, ska vi dra till med 90 för att kanske vara på den säkra sidan, och förhoppniningsvis har nåt barnbarn som är över 25 så kommer du här "Jaaa Jenni, hon fyller 25 idag" (med såndär tillgjord gammal kvinnas röst) och undrar om Jasas gått och blivit senil nu, haha!

Jaa, det är toppenbra för annars hur ofta unnar man sig sånt liksom?? Och att få komma iväg en natt, sova på hotell och få middag och frukost och åhhh! SÅ BRA! Haha ja, hon skulle sätta in pengar på Oscars konto till mig så hur troligt är det att dom kommer hamna på Ikea! Ne egentligen ska man ju vara bättre med sånt meeen, det är man ju inte.

Ja men det ser jag lite som en självklarthet, faktiskt! Att ibland erbjuda mig att hämta Anton eller bara allmänt ställa upp när dom behöver för det är så sällan dom kan komma iväg så. Så jag gör ju allt för att fixa ihop det när det behövs.

Jo .se ska la vara för att det är en svensk hemsida, eller nåt? Eller att sidan ligger på en svensk server eller nåt? Men kändes så konstigt med "svenska bloggar"? Ah, vet inte?

Nee jag menar det, dom ligger ju mycket efter andra på så vis. Dom gör ju bara om inne där man är inloggad typ, lägg energi på att fixa bloggarna till det bloggarna och läsarna vill ha?





Hah, så jag skrattade! Eller ja, det var lite roligt i alla fall.

Vi pratade om snön och att den ska ju försvinna och sådär och så säger Oscar "Tänk hos pappa, om dom inte hade fixat där, blabla" och så fortsätter han och jag funderar på att det spelar väl ingen roll om det blir mycket som smälter hos hans pappa, inte värre än för nån annan. Och att jag inte visste vad dom hade fixat där ute.

"Pappa? Vems pappa?" Min och din låter ju ganska likt, men jag hörde inget sånt? "Din pappa" svarar han. "Men du sa PAPPA bara!" och det var ju himla roligt. Ja, klockan är rätt sent på kvällen, det förklarar väl att det var så roligt då, hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0