Nyfiken i en strut

Anton har ju funderat en hel del på det här med syskon under en längre tid. Och jag förstår honom, jag har ju så länge jag kan minnas velat ha ett syskon och han har ju inte ett "på heltid" längre.

Här om dagen hade han pratat om det med mamma igen. Han önskar sig en lillebror, trots att två av hans kompisar ett par dagar tidigare sagt att det var det värsta som fanns. Och efter att jag talade om att man inte kan garantera att det blir en lillebror eller en lillasyster, var han inte lika säker. Och efter jag berättade hur dom skrek och höll på, så var han inte alls så sugen.

Den dagen han pratade med mamma, hade han i alla fall bett om en lillebror och mamma hade sagt att hon inte skulle ha fler barn och han undrade varför. Hon förklarade att hon var för gammal och det köpte han. Sen funderade han lite till, och kom på frågan; Hur gör man för att inte få barn?

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Hahahaha! Barn är fan inte dumma, alltså. Speciellt inte han! :D

2010-02-16 @ 18:37:22
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0