Kär roteskuff har många namn

Jag frågade Oscar om hans skruttlåda. Det låg närmast till hand i minnet, men när jag sagt det kom jag på att det var ju hopp-och-skutt-låda jag kallade den.

Oscars farfar var ju norsk, om inte helt så lite i alla fall. Så hans pappa, Oscars alltså sen vet jag ju inte om han fått det från sin pappa, har kallat en såndär "bra att ha med massa grejer huller om buller"-låda för roteskuff. Jag tycker det låter jättelogiskt nu ikväll.

Så har det inte alltid varit. Hopp-och-skutt-låda för roteskuff lät så sjukt och jag såg inte nåt vett i det. Men nu, man växer till sig ibland. I smaklökarna.

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

HAH, detta är ju riktigt roligt, också! Jag har ju en vän som heter Milli, vars mamma är från Danmark. Jag tro alltid att jag kan prata danska då jag träffar Jytte (Jydde säger man med danskt uttal) och tjabbar på som fan med min dansk-svenska! :P



Glömmer aldrig när jag undrade om skafferi hette "Skaouveri" (typ). Och då säger hon; Nej, det heter "Spiiiskaaaammoooor", HAH! Jag kom i extas! :P

2010-02-18 @ 23:11:40
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0