En rubrik som en annan

Linda: Haha nej det har du ju så rätt i, men så behöver det ju inte bli så dyrt om man inte vill. Eller snarare så kan man göra det billigare. Och det är ju en glad och kärleksfull dag så det är väl "klart" att man vill fira den med dom som står en närmast? Men jag hade helt klart kunnat göra nåt udda och så det bara var vi två också på nåt fint och romantiskt sätt. Men jag tror många här hemma blivit ledsna då, haha!

Anneli: Fast jag är nog ändå rätt nöjd när jag jobbar, bara att jag klagar lite. Eller snarare upplyser? Haha, lät inte det bra? För så dödligt illa är det ju ändå inte.





Nej, nu är det slut på timmarna för denna veckan, om det inte händer nåt så jag måste hoppa in ändå. Annars är det tisdag nästa vecka och torsdag veckan där på som jag såg att hon lagt in timmar. Sen ringer dom la när dom vill ha hjälp eller bara saknar mig kanske?

Och nu när jag skriver la så kom jag att tänka på vår svenskalärare i ettan, gymnasiet. Han var skånsk och hade såna problem med att lära bort la:et från oss göteborgare, haha! Precis som många smyger in "ju" fast det inte behövs, har vi vårat la.


Imorgon hoppas jag att planen är att efter skolan ska vi åka till Beijer och kolla på grejer till buren, sen ska vi till Jysk. Blir det ingen skola blir det bara Jysk - ja, jag hotar. Denna veckan, tisdag-lördag, har vi dagens erbjudande och imorgon är det 70% på alla duschdraperier. Och billigare än så blir det ju inte så jag tänkte vi skulle kolla om vi hittar nåt. Behöver ju inte byta nu, men nån gång har vi nog tröttnat.

Och Jysk och Beijer ligger inte så långt ifrån. Så kan man kanske hälsa på Malin om hon råkar vara hemma. Men hon möblerar ju om så det är hon väl. Fastän det är torsdag och då måste man ju kolla kalendern, hehe. Men är det tisdag och Jessica som frågar, då är man hemma!

I vilket fall så har jag varit på toppenhumör idag! Har gått och sjungt och skrattat och bara varit allmänt glad. Så skönt på nåt sätt? Och sen när jag var på väg hem var jag på världens fixarhumör för vi har lite småplaner men jag vill ha allt gjort NU. Även sånt som vi inte har råd till just nu.

Men det kommer, det kommer. En dag så. Och nu är jag dötrött så det var la lika bra det, hah! Men i helgen eller veckan blir det allt att fixa. Det är ju för bövelen bara onsdag idag, ha!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag skriver inte "la", men jag säger det, allt som oftast. Men lilla "ju" har jag stora problem med... Haha :)

2009-09-16 @ 22:32:02
Postat av: JASAS.se

Jag tycker det är mysigt då folk lägger in hur de pratar i texten, det blir liksom lite mer personligt då :) Så fortsätt med det!!!

2009-09-18 @ 21:31:51
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0