Hur varmt det är när det är kallt

Jasas: Ja man blir ju aningens snurrig i dagarna när man inte har samma regelbundenhet som "vanliga" jobb - inte för att jag klagar för jag älskar att inte ha så strikta dagar, men man blir snurrig också.





Så typiskt, jag som trodde att vi faktiskt hade det kallt här hemma. Jag läste i Hem & Hyra att lägsta graden inomhus var 19 grader, 21 eller 22 (minns inte vilket) om man var äldre (pensionär stod det väl). Och vi har börjat mäta hur varmt/kallt vi har det. Här i vardagsrummet, på bordet, är det nu 21.7 grader och i sovrummet, på golvet under fönstret, är det 22.0 grader just nu.

Får se ikväll om det är nån skillnad. Jag menar, vaknar man av att man fryser så borde det ju vara kallt? Sen funderar jag på om man ska mäta vid fågel, fisk eller mittemellan? Känns ju som mittemellan för där "är" man ju mest, men man måste ju kunna ha fötterna på golvet också?

Kommentarer
Postat av: chathrine

Känn efter hur listerna ser ut omkring fönster, balkongdörr, listerna vid golv osv. Många fastighetsägare slarvar med bytet av listerna och de kan sitta kvar i 20 år och därmed inte göra ngn nytta alls längre.

2009-10-29 @ 17:13:56
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Jag tycker aldrig du klagar :) Jag älskar oregelbundna tider.. haleluja!



Säger som Chathrine.. kolla sådant, för det är oftast där det kommer in kyla / sticker ut värme...

2009-10-29 @ 18:46:52
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Haha, vilket roligt inlägg. Trist att du fryser såklart, men så komiskt med vart man ska mäta. Fisk och mittemellan röstar jag på. Fågel kanske blir aktuellt för Andreas del, men å andra sidan kan han köpa sig en mössa ;)

2009-10-29 @ 22:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0