What to do?

Kattis: Haha jag går också på serierna det första jag gör! Och så brukar jag läsa trean baklänges till nöjes delen är slut och sen viker jag ihop den. Jag ser alltid på TV till frukost ändå så.

Jasas: Då borde du ju köpa dun, eller åtminstonde downfeel om du inte vill ha just dun men känslan! Men det är ju tyvärr inte så ofta man unnar sig nya täcken/kuddar faktiskt.
Haha ja vi sa också det att skulle man bli inringad så är man ju rätt säker i vattnet ett tag. Men det är ganska bra med nödutgångar och många stora fönster så man ska nog lyckas ta sig ut OM det skulle bli på riktigt!
Jag brukar ögna igenom våran lokaltidning om det är nåt intressant, den kommer en gång i veckan. Men GP är ju så mycket mer och utrikes och allt möjligt. Fast lokaltidningen är gratis.





Blah, jag får alltid klagomål från Oscar att mina sladdar ligger över hela golvet. Jag brukar ha både nätkabel och strömkabel i till datorn, och uttagen sitter vid TV:n och jag sitter i soffan så sladdarna ligger över hela golvet. Och nätkabeln är lååång dessutom, massa sladd. Han tycker att han man en bärbar så ska man inte ha massa sladdar, haha! Så nu försöker jag att köra utan nätet och ström när det behövs men det blir så segt. Värre än kola eller en deg man inte haft tillräckligt med mjöl i. Lite tokig blir man.

Aporpå deg så har jag en sån på jäsning. Vi säger alltid när vi bakar pizza att degen är så god och att vi borde göra bröd på den nån gång. Igår gjorde vi pizza och då tänkte jag att idag ska jag bannemig göra bröd på degen! Har ju liksom inget bättre för mig. Jo, städad det där skåpet men jag vill ha bättre/annan lösning för handdukar och sånt så det är liksom inte roligt att städa där. Funderar på att ta ett röj i hela hallen där men det är ju så nedrans kallt där så vi får väl se. Jag sitter ju ändå i t-shirt och upprullade jeans.

Ska jag ut dit får nästan vantar och overallen åka på. Mössa och halsduk för att vara säker. Dom vill ju aldrig komma och täta dörren men det är jättebra om man behöver kyla ner nåt, typ man bakar och ska kleta på nåt på den kalla kakan, då är kakan kall på ett litet kick om man ställer ut den i hallen.

Ajajajaj... Jag som hade sån tvättlust, hah! Men nu har jag inget som blir en full maskin kvar att tvätta. Förutom sängkläder men hur kul är det? Lite gardiner också. Så käckt när man inte har plats att förvara sakerna när dom är rena för då får man vänta med att tvätta dom så dom kan ligga i tvättkorgen. Blah. Vill ha min byrå på plats, och köpt, så jag kan få in sängkläderna där och handdukar och gardiner där det ligger sängkläder idag. Eftersom vi har dubbeltäcke så tar ju påslakanen ganska stor plats.

Jaja, what to do, what to do? Ingen idé att gnälla, inget blir bättre av det men det hade varit trevligt men lite ordning och reda. Så nu ska jag sätta på ugnen så det blir nåt bröd. Tack och adjö!

Kommentarer
Postat av: chathrine

Vi gör alltid bröd av pizzadegen som blir över, med lite örter. Som på pizzerian. Det blir ca 1½ plåt pizza annars och det är way too much för 2 personer. :)

2009-10-06 @ 11:57:52
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Anneli

Men usch, hur kan de inte komma och täta om det är så kallt?

2009-10-06 @ 13:54:16
Postat av: JASAS.se

Vad smart att göra bröd av degen :)

2009-10-07 @ 10:18:14
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0