Suprise suprise!

Jasas: Haha ja, han tyckte jag var lite klänigig/hoppig/skakig på grund av överskottsenergi/tristess så han önskade mig massa, massa jobb igen.





Ja, badet gick bra idag. Inga som drunkade heller, det är ju alltid positivt.


Där emot gick brandlarmet, falskt som tur var. Men vi blev lite chockade för vi visste inte vad vi skulle göra. Det var precis i slutet av lektionen, vi skulle precis säga hej då, så alla föräldrar tog ju med sig barnen lite halvt i panik och gick bara. Kvar stod jag och mamma, "jaha, vad gör vi nu då?".

Men vi gick där dom andra ledarna var, precis vid en nödutgång och så checkade dom läget och allt var lugnt och vi hann till vår andra lektion, lite sena bara. Men det får vi kolla upp vad vi ska göra, vem har ansvaret över barnen och så. Hade det varit på riktigt och nån frågat oss hur många som fanns kvar i byggnaden hade vi bara ryckt på axlarna. Samtidigt som man inte kan veta hur många som kommit och börja byta om.

Vi tappade två i alla fall, kanske tre, till den gruppen som kom men gick igen under larmet. Lite synd men vad ska man göra? Vi försökte i alla fall. Och vi körde igång sen och så gick det toppenbra. Ja, det får jag nog lov att säga varje gång då ingen drunknar. Och inte ens är nära på!

Nu ska jag hoppa ner i nya, goa soffan med lite kakor (inga kanelbullar på kanelbullens dag, oh nej!) och kika lite TV innan vi ska säga natti natti. Och som jag längtar! Sover som på moln under duntäcke i bomullssatinpåslakan, på memoryskummade sängar. Man vill inte göra annat än sooova. Jam!

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Hoppa ner i bassängen? HAHA :D



Fattar inte varför jag aldrig köpt duntäcke, jag älskar ju dun! :D

2009-10-06 @ 09:16:08
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0