Lilla Lovaälskling

Mammahjärtat är orolig för lilla Lovaälsklingen.
Jag hörde pipande från buren tidigare idag men trodde dom satt och pratade eller nåt.
Flera gånger idag har jag hittat henne längst nere i höet,
hon sitter alltid längst upp annars.

Tycker det ser ut som hon sitter och småskakar,
kanske bara inte tänker på det annars.
Men hon kommer fram och hälsar om jag pratar med henne,
sen skuttar hon upp.

Oscar säger att bara hon äter godis är det lugnt,
och det gör hon tack och lov.
Dräktig kan hon inte vara eftersom hennes sambo inte har några kulor,
men ingenting är väl omöjligt?
Och hon beter sig lite som innan födelser.


Funderade på om hon kan ha typ "ägglossning",
vet inte exakt hur det funkar med chinchillor och om det kommer ut nåt,
men Gismo såg ut att vara och nosa där hon suttit.
Så det kanske bara ät nåt sånt.

Sen är jag ju hönsmamma.
Fråga bara Oscar,
jag blir nervös för minsta lilla nästan.
Mina små hjärtetroll ju.
Vad jag älskar er alla fyra små trollungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0