Jag vill också få post!

När jag bodde hemma ville jag inget annat än flytta hemifrån, varje dag kom det post och aldrig var det till mig. Kanske nån gång runt min födelsedag eller jul. Jag fick gå med i en bokklubb för att få lite post ibland för det finns inget tråkigare än att hämta posten och bara se alla andras namn. Och hos pappa prenumererade jag på FRIDA, men både böcker och tidningar kommer ju bara en gång i månaden, vad gör det liksom? Och självklart så ska det ju vara så att när det väl kommer, är det nån annan som hämtar posten.

Det var inte så jäkla noga att det många gånger var räkningar eller andra tråkiga grejer som låg i bervlådan eller på golvet, det var ju post i alla fall. Nu när jag bor hemifrån är det inte alls lika roligt längre, oftast för om det är nåt adresserat till mig så är det just räkningar. Inte ens Ica skickar till mig trots att jag står med. Lönespec, så så sett oftast är väldigt trevligt, men den kommer också en gång i månaden. Och Jysk-tidningen (för antsällda, inte reklambladet då, hehe) kommer bara en gång i kvartalet. Det är SÅ synd om mig!

Det jag i alla fall skulle komma till var att Oscar borde också bara få tråkig post men på denna veckan har han fått en avi att hämta paket på posten med efterlängtade böcker. Den bokklubben har skickat två brev nu medans han var borta och idag kom hans Historia-tidning. Och även om det är slut nu så har han det senaste dessutom haft Illustrerad Vetenskap och två olika data-tidningar som dimper ner till honom. Så orättvist. Jag får börja prenumerera på massa saker så jag också får rolig post.Jag kan ju inte ens tjuvläsa hans post och låtsas att det är till mig, han får ju bara hem tråkiga saker.


Dagens I-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0