Det var igår och idag

Chathrine: Ja man ska ju inte behöva leva sina sista år med nån man inte trvis med, men jag kan tänka mig att många är lite rädda för att gå ifrån nåt dom haft så länge. Har man varit ihop i 40-50-60 år är det nog inte det lättaste att bara bryta sig ur, även om man inte har den samma relationen som när man blev tillsammans. Idag skiljer sig ju folk så ofta så det är sällan man har så många år bakom sig och då kanske det också är lättare att bryta om man känner att det verkligen är fel. Jag vet inte, jag tänker bara.

Anneli: Det har jag också tänkt på, fast mina föräldrar då, hehe. Fast nu kom jag på (när han pratar i andra rummet) att min mamma kan ju faktiskt bli farmor. Jag måste ha tänkt på det för länge sen, hehe.
Haha oj, det var väl så sett tur att han ville ha sex barn och hon sex barnbarn, det blir ju lite lättare när man har så många barn. Men det tar sin lilla tid, ja, haha!





Så tokigt det blev igår. Innan vi öppnade sa jag till både Oscar och Pernilla att det skulle säkert bli en pisslugn dag, så tråkigt. Vädret var grått, det var kallt och lördag. Men så ramlade det in bil efter bil och det var inte långa stunder butiken var helt tom. Och ibland hade vi att göra så vi bara sprang runt. Ännu bättre när telefonerna inte fungerade och vi ville inte hålla på att ringa på mobilerna. Men vi löste det, som alltid.

Får hoppas dagen idag blir lika bra och att vi hinner få mycket gjort. Anton ska hem om lite över en timme och strax efter det beger jag mig mot jobbet så innan dess ska jag ha packat min badväska, bytt om Anton till fotbollsnisse och fått på mig själv jyskkläderna. Eller ja, skjortan men ändå. Sen är vi redo att möta dagen. Ja, jag får la fixa mig lite så jag inte skrämmer bort kunderna.

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Tänkte på det du svarade till Chathrine. Första gången jag träffade Björns mormor och morfar så satt dom inte tillsammans. Så då vi var på väg hem till Böna igen, så frågade jag. Och då hade Bönas morfar lämnat Björns mormor då dom var över 70 år :O Helt sjukt!!!! Lämnat henne för en annan kvinna... Har ALDRIG hört om något liknande tidigare!!!



Över till inlägget, jag tycker alltid det är mycket folk då det regnar!!! "Vad ska vi göra nu när det regnar? Jooo, vi åker till JYSK" :P

2009-11-15 @ 16:31:33
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Kul att det blev lite liv och rörelse då ändå :)

2009-11-16 @ 22:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0