Bara mammor får fota här

Jasas: Men åh, så domt. Jordgubbar som är så gott, och stackars tjej som satt där vid sån stor väg! Men, snart måste dom ju börja ramla in så alla står överallt och säljer, muuuums!!





En rolig grej igår också, med hon som inte var så bra när vi var och tog cykelkörkortet.

Först, när han ska börjar instruerar hon att mamma och pappa får inte gå över den här linjen. Sen tittar hon på oss och rättar sig med att mamma inte får gå över där.

Sen står hon och tjoar och frågar om inte mamma ska testa också (och hon säger då "Ska inte mamma testa?") och mamma skrattar lite och säger att hon har inte ens en cykel. Kvinnan svarar att det och hjälm finns att låna. Och sen snäser hon lite "hon lyssnar inte ens på det örat".

Jag fotar vidare och hon hjälper Anton, sen kommer hon fram och tittar på mig och säger "Ska inte mamma också testa?" och jag pekar på mamma och säger att det är hon som är mamman.

"Jahaaa, jag tänkte eftersom du stod och fotade och sådär.. Ja, men du kommer också bli mamma en dag!" och blev typ sur på mig för att jag fotade min lillebror, så hon trodde jag var mamman. Men vad är det för kommentar? Nu har jag bättre kamera än mamma och fotar mer än vad hon/dom gör, vad gör det?

Och bara kommentaren "Ja, men du kommer också bli mamma en dag!"  fick mig att bli tokig. Sånt är så jäkla känsligt för vissa, hon vet ju liksom inte om vi försökt få barn i flera år (eftersom hon trodde jag var mamma till en sexåring, antar jag att hon trodde jag var lite äldre) eller vem som än får den kommentaren.

Ne, hon var inge bra så det var synd att det var just hon som var där, då.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Fy fan vilken människa - rent ut sagt! Vadå "Du kommer också bli mamma en dag", som du skrev så kanske ni har försökt i flera år, du kanske inte ens har någon partner OCH så kanske inte ens du ville ha barn? Vad fan vet hon om det?!



Och sen när blev det förbjudet att fotografera sin lillebror, sin hamster eller ett träd?! Hon ska väl ta å skita i det. Så trist!

2009-05-24 @ 13:50:05
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Men vilken surtant :p Jag har iofs hunnit vara både pappas fru och Andreas mamma så... ;p Men den kommentaren var ju väldigt onödig!

2009-05-24 @ 13:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0