Hur snurrigt får det vara?

Chathrine: Sånna är ju värst, eller ja alla som står ute så och säljer på provision. Telenor ville hoppa på oss så för ett tag sen. "Japp, vi har två mobiler var, en Tele2 och en med 3" svarade vi och dom tappade hakan och försökte inte sälja nåt. Men dom säger ju verkligen allt dom kan för att sälja.

Jasas: Ja men då var det ju du som lurade dom :) För då fick du ju rabatt också. Jag tänkte bara på då när vi pratade med dom och dom fick allt att låta så billigt och bra, men så var det deras vanliga erbjudanden som jag kunde fått om jag fixade en telefon hos dom, på andra vis också. Men heja Hanna då, haha!

Kattis: Nja jag vet inte, jag har nog aldrig haft det problemet med Tele2 heller, hehe. Så många som har det så blir det gratis och dom enstaka som inte har, ja får man väl skita i :p Ne men ja, det är kanske olika från person till person, och abonnemang till abonnemang, helt enkelt.

Anneli: Hehe jo, det blev ju det även om det inte riktigt var "meningen".





Sa jag inte igår att jag saknade jobbet? Visst gjorde jag? Gissa vad jag gjorde i natt? Jo men självklart drömde jag om jobbet och att jag var på jobbet, och jobbade. Haha!

Började med att det var två som var inne när jag kom, jag trodde jag var extra och sen för att nån skulle kunna gå hem. Sen ramlade det in fler och fler och det var så kul för vissa har jag inte sett eller inte jobbat med på så länge. Självklart när man sagt att man saknar jobbet, och drömmer om det sen, är alla där.

Minns inte vad vi skulle göra, men vet att en punkt på listan var att ringa alla kunder vi inte fått tag på, som fått varor på leveransen. Och det hade jag gjort, innan. Sen var det nåt med gardinerna och nåt mer som vi höll på med. Jag fick lite småbråttom för jag stod och typ drömde, sen ramlade ju folk in hela tiden, och då fick jag ju sätta igång och göra nåt istället, hehe. Kan ju inte så där och var inaktiv.

Mamma var där ett tag också, haha! Hon vek ett tyg och jag bad henne att "bara vika ihop det" men hon fixade och donade och hade sig och häftade och ojojoj. Tills hon bad mig om hjälp och jag sa att hon skulle ju bara vika ihop det och så tog jag det och gjorde det. Fy på mig, när hon var snäll!

Så jag vet inte, kan man ringa Carina och be om lön efter allt slit i natt? Vi har även limmat på det mjuka på handtagen till barnvagnar, haha! Så sjukt. Det var bara stången, sen kom Jessica och slängde på lim och jag frågade om hon ville ha hjälp så vi satte på det skummet, eller vad det är. Blev så fint så, tror jag?


Nee, jag skulle aldrig börjat fundera på vad som hände och vad jag drömde. Sicket jäkla halabaloo det varit hela natten. Hur har jag orkat? Inte undra på att jag är trött, så aktiv som jag varit.

Varför jag var ute och gick, på arbetstid tror jag dessutom, har jag ingen aning om. Hade kommit en bra bit från jobbet också. Men varför jag gick? Ne, kanske att jag slutat, men det kändes och verkade som jag ville tillbaka till jobbet, men jag gick från jobbet och hem. Men jag mötte i alla fall Jessica, i sin bil.

Fast hon sa att hon hade lånat Malins. Dom har likadana minibussar, fast Jessica har blå och Malin grön. Men detta var Jessicas. I vilket fall så kom hon körandes och jag hoppade in och frågade om jag skulle köra henne. Trots att jag visste att jag inte hade körkort. Men jag ville köra och ja... Följa med.

Jessica skulle nämligen iväg och tatuera sig! En sån grej som jag aldrig tror skulle hända. Jessica + tatuering går liksom inte ihop bara. Men i alla fall, så hoppade jag in bredvid henne, i baksätet. Och började köra. Men så började jag svära över hur svårt det var att köra när man inte såg nåt eftersom sätet framför var ivägen. Gick inge bra alls, men Jessica sa att jag kunde ju hoppa fram och sätta mig - smart!

Försöker lära mig hur knapparna och så funkar. Man stoppade in knapparna i panelen, och körde sen på nåt vis där. I vänsterhandens fack hade man gas och i höger broms. Vänster funkade i alla fall, hehe. Jag råkade komma emot den så vi stack änna iväg, och innan jag fattade att bromsen var på andra sidan och inte i botten som vanligt (varför nu den skulle vara en pedal när inte gas var det, har jag ingen aning om).

Fick stoppat och hejdat och så fick jag känna på hur det var. Kom till en backe som i verkligheten är ganska brant och det går lite trögt upp. Men i natt var den nästan rakt upp och mycket högre, mer som skidbacken. Och det var inte asfalt utan stora, fyrkantiga stenblock som låg utlagda som väg.

Gick dessutom två vägar upp, en lite bättre och bredare som blev asfalt sen till vänster, från vårat håll, och en som vi bara kunde se var dessa stenarna, till höger. Jag frågade Jessica om inte höger var vår väg men det trodde hon inte. Ja, inte förrän vi var precis så uppe så jag inte kunde svänga och byta "fil", men som tur var fick vi inte möte. Men gu vad segt bilen gick! Jag frågade om det inte gick att gasa på nåt annat sätt, en den knappen.

Sen minns jag inte hur eller varför jag kom ut ur bilen, men jag skulle ändå följa efter Jessica, och vara med där. Träffade en gammal kompis som jag inte pratat med sen... åtta år tillbaka eller nåt eftersom vi blev ovänner. Men hon bor där vi var så jag gick med henne och frågade om hon visste om och var det fanns så man kunde tatuera sig här där vi var. Sen, finally vaknade jag!

Så nu vet ni vad jag pysslat med i natt, puh! Jag tycker att jag har all rätt i världen att bara ta det lugnt idag då, hehe. Ne, vi ska faktiskt gå ner och se om det finns tvättid för vår tvättmaskin kommer inte förrän onsdag nästa vecka. Sen funderade vi på att baka innan också. Men men, nu Sims!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Haha, ja men precis :) Ska göra en sån fuling nästa gång abbonemanget går ut, för jag saknar att kunna ringa utan att betala uppkopplingsavgift och få "betala" för varje minut.. man var SÅ himla bortskämd med det abb!



Herreguuud, kände du dig ens utsövd då du vakna? :D

2009-05-21 @ 10:48:51
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Oj, vad du har haft för dig inatt då ;)

2009-05-21 @ 11:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0