Pappa pentagram

Jasas: Haha! Tur att Björn litar på dig då, när du är där nere alldelese ensam med maskinen, haha!

Anneli: DET kan jag förstå, så tradigt med tvättstuga. Och det är ju så mycket lättare med en egen.





Ja men sedär, dagen gick idag också. Nu är den ju inte slut än, men lär vara när vi kommer hem. Jag bestämde lite snabbt och lätt (även om jag började prata om det redan igår, och vi var typ överrens) att vi skulle ta med oss kladdkakan från igår till pappa idag. Ska vispa lite grädde så vi har och mumsa sen.

Tror jag hittat det här med pentagram också. Ska kolla med Oscars lillebror som läser rätt långt i matten och kolla exakt hur det funkar. Ska skicka med mig några länkar, en uppsats (eller nåt?), en Flashback tråd och den som ser mest ljus ut; Wikipedia! Ska bara förstå mig på formeln.

Oscar bara stirrade på mig när jag förklarade vad pappa skulle ha det till. Han har gjort nån platta, i taket där han har gjort en vindstrappa. Där ska han sätta spots, fem stycken egentligen. Och då vill han ha det som ett pentagram och vill ha formeln för att få det jämnt. Och Oscar bara stirarrar och gapar.

"Kunde han inte gjort det med ögat bara?!" utbrister han sen. Ehh? Har du träffat min pappa? Han som är perfektionist ut i fingerspetsarna? Tror du på fullaste allvar att han skulle göra en sån sak "bara sådär"? Glööööm det. Blir nåt tokigt så går man ju och stör sig sen och så är det kört.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, perfektionist eller inte, det låter som att det kommer bli riktigt snyggt!

Tyvärr ska jag inte bli mattelärare, av självklara skäl, jag suger på matte :p Hoppas ni lyckas klura ut det då! Kram!

2009-05-28 @ 17:02:25
Postat av: Jasas.se

Gud vad jobbigt det låter med matten.. HUA.

2009-05-28 @ 23:14:30
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0