Jag skojade ju bara

Jasas: Jag vet inte? Jag kommer inte ihåg faktiskt. Jag vet bara att i det började med att det gjorde ont på kvällarna, till att jag inte kunde röra mig när jag väl lagt mig för hela ryggen låst sig. Men ingenting är fel, allt ser bra ut.
Haha dom är toklika på vissa saker verkligen!

Anneli: Neej, nu blir här ingen flytt det närmsta, haha!

Chathrine: Dyrt?! Oj, då är det ÄNNU billigare hos er, för anledningen till att jag ens visade det var för att det var så billigt. Bästa läget i hela stan typ, med vattenutsikt och fräscht för 1,5 miljoner. Här får du ett litet radhus för den summan. Ett hus för 3 miljoner, som du i Västervik får en hel gård med ladugård, mark och grejer till.





Ja alltså, flytten var bara på skoj. Jag trodde det skulle tyckas vara billigt, för jämfört med priserna här (som jag skrev i Chathrines svar). Det är sjukt billigt att bo i Västervik, jämfört med här. Sen är den ju andra förhållande så som att dom har ingen storstad förrän Norrköping dit det väl är 2-3 timmar. Vi har Göteborg runt hörnet. Och jobb ska vi inte ens prata om. Nu är det ju lite annorlunda, men som för ett år sen.

Så om man ser till hyran/kostnaden av en lägenhet så hade Västervik varit ett bra ställe att bo på, men inte i övrigt. Sen var det tydligen en månadskostnad på 5700 på den jag visade igår. Men, allt är ju relativt. Jag höll på att trilla av stolen när jag såg den för det kändes så billigt. Chathrine säger bara "Oj vad dyrt!" haha!

Flytta gör vi inte förrän jag har körkort. Oscar lär ju vilja ha också, men vi kan inte bo bättre för att kunna handla och med förbindelser med bussar, och det är ju annars det vi behöver bil till. Och då får vi se vart vi flyttar. Antingen köper vi nåt, beroende på ekonomiska sitsen så klart. Eller så flyttar vi till pappas område, fort som attans. Hoppas jag. Det kan ju alltid ändras, men det är tanken och planen i alla fall. För här vill vi inte bo.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nej, jag misstänkte det, därav alla mina ;) i inlägget. Men den lägenheten var inte fy skam inte!

2009-05-12 @ 10:36:47
Postat av: chathrine

haha, ja jag tyckte det var snordyrt. hehe. Leif & Camillas villa ligger 2 min från kupolen och 5 min från centrum och är totalt fräsch i måleri, tapet, kyl/frys/spis, har internet, bastu, jazzuci, friggebo med internet och golvvärme, carport osv osv. Och den går på 1,2 mille. ( och var väl 5-6 RoK och 2 badrum + friggeboden då) ;)

2009-05-12 @ 10:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0