Det här med diskmaskin

Asså det är ju jävla typiskt. När man har ett guldtillfälle att börja kräva saker, så är det kört innan tanken är tänkt.

Jag vet inte vad jag gjort för ondt i mitt förra liv, men sen ett bra tag tillbaka har jag fått så torra händer. Jag måste alltid smörja in dom efter duschen och sånt för annars känns dom som sandpapper halva dagen. Hmm, kanske bara är så att jag är en torris? Torrkärring, finns det nåt som heter så?

I vilket fall, så diskade jag förut. Inte bara en utan tre diskar (en med glas, en med bestick och en med bunkar från baket, många små diskar, istället för en stor, så torkar det snabbare) vilket självklart resulterade i torra händer och på med kräm och hela fadderullan. Hade vi levt i en perfekt värld, hade detta varit ett snart uppkommande samtal här hemma:

- Älskling, nu måste vi köpa diskmaskin!
- Jasså, varför då menar du?
- Mina händer blir torra av allt diskande.
- Mhm, mhm... Det säger du ja.
- Annars får du börja diska.
- Nej nej, men vet du, vi köper diskmaskin!

Men nu är det ju så att det är HAN som tjatat på mig i... två(?) om att köpa diskmaskin. Men jag tycker det är så onödigt, varför kan vi inte göra det för hand? Visst är det skönt men bah, jag vill inte ha en stor klump som förstör atmosfären i köket (en bänkis, alltså) och... Nej, jag vill bara inte.

Jag tror helt enkelt att jag får sluta diska, och så får Oscar göra det. Alltid.

Kommentarer
Postat av: Marina

hehe kör på det att Oscar diskar... billigare och mer ekonomiskt ;)



Eller så sparar ni o köper diskmaskin... :D

2009-05-14 @ 14:00:15
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Jasas.se

Diskmaskin is the best!

2009-05-15 @ 10:43:57
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0