Är jag vuxen? Är jag ungdom?

Fan vad sjukt, allvarligt talat.
Västtrafik har börjat med ett nytt sätt av "hundrakort" så man laddar på pengar på ett vanligt kort, eller sitt månadskort, och så dras summan efter hur långt man åker.

Jag köpte nytt i veckan och tyckte allt lät så bra.
Tills hon frågade "vuxen eller ungdom" och tyckte det var lite lustigt för gränsen går ju vid 26. Svarade av reflex ungdom och viftade bort tanken på att fråga, var gränsen gick.

Idag går jag in på hemsidan, och läser detta:


Enkelbiljett och kontoladdning är då hundrakort.
Områdesladdningar är månadskorten. Så när jag köper hundrakort/fyller på så är jag vuxen och när jag köper månadskort är jag ungdom?

Så struligt, konstigt och ologiskt.
Så, nu får jag gå och ändra det också. Nog för att det är bra med utveckling och modernisering, men vad detta skulle vara bra för har jag ingen aning om?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Oj, vad de har ändrat! På "min" tid blev man vuxen efter 16 och bara fritidskortet gällde till man var 20. Jag laddar bara områdesladdning när jag åker till skolan, så där är jag fortfarande ungdom iaf ;)

2009-05-22 @ 12:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0