Allting är ju relativt

Allting är ju relativt. Speciellt tiden.

Och när jag skriver så kommer jag att tänka på den gången jag var hos tjejdoktorn och hon frågade om jag hade förhållande. Ja, svarade jag så klart varpå hon frågade om vi varit tillsammans länge. Ja, svarade jag igen helt självklart.
Mamma skrattade lite och sa att allt är ju relativt, hon vill kanske veta hur länge?
Men fråga det då?


Men jag fick svar från SDR (SvenskDirektReklam) idag. Jag mailade dom i onsdags om farmors reklam. Hon har ju knappt fått nån på söndagarna sen i somras och fått den kanske tre-fyra gånger i år. Så jag mailade då jag inte kunde vända mig till nåt lokalkontor. Sökte man på vår ort kom man till Luleå, och vi bor 2 mil utanför Göteborg.

I vilket fall så förklarade jag läget att jag skrev för min farmor och vad som hänt och att jag bor i grannhuset och fått hyffsat bra, men lite strul i somras. Och idag fick jag då svar att det var bra att jag hörde av sig, att dom kontaktat Uddevalla och att det är tråkigt att jag inte fått min reklam. Och jag tyckte det var lite lång tid, en vecka.

Då kom Oscar på att han inte hört nåt från Mr. Svensson. Han mailade den 9:e och det är den 17:e idag. Räkningen kom nån dag senare och man hade 14 dagar på sig att betala så jag börjar känna att dom borde höra av sig, och att det är lång tid. När det handlar om pengar och grejer.

Kommentarer
Postat av: chathrine

Mysko. Vi har massvis med kontor här i Dalarna. Bror har delat ut under några år och fick mkt beröm för den kom i tid osv. Fast sen han flyttade och slutade pga "riktigt jobb" så får mamma o mormor knappt ngn reklam alls. Och då ska man här ringa t Falun och så får utdelaren sparken helt enkelt. Man ska ju sköta sitt jobb om man vill ha betalt.

2009-03-17 @ 22:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0