Man sjunger den låten man tävlar med

Chathrine: Haha okej, var det i skolan ni lärde er det också?
Jag tror inte vi hade så heller när jag var liten, nån speciellt helgmat eller så. Men just vin verkar ju vara nåt sånt klassiskt för mys, oavsett om det är helg eller slappa efter arbetsdagen.

Anneli: Haha okej, stackarn då! Nee men lite får man väl röra på sig, en dans i alla fall? Dom gångerna jag vart på nåt sånt har jag varit "så liten" så man kunnat stå och bara larva sig och hoppa lite, haha!





Ja, där var det! Tänkte precis skriva att jag tappade min tråd när jag svarade på kommentarerna, men så kom det tillbaka! Haha ja, denna dialogen hade jag samtidigt i huvudet.

I alla fall, så tänkte jag på Melodifestivalen, som för övrigt är ikväll för den som missat det. Kommer inte ens ihåg vilka som är med längre, så att säga vem jag tror skulle vinna är lite omöjligt.

Men där emot så tycker jag att nån som sjunger på engekska ska vinna. I alla fall om dom som sjunger på svenska och tänker sjunga på engelska om dom kommer till ESC. För det är ju inte den låten man röstat fram så jag tycker man sjunger den låten man tävlar med i finalen också, annars är det inte rätt.

Men vi får väl se ikväll. Dels när jag kommer ihåg alla och när man hört och sett dom. Där emot tycker jag det ser lite bättre ut efter att ha lyssnat på alla låtarna lite mer.


Tittar du på Melodifestivalen ikväll?

Kommentarer
Postat av: Anneli

JAAA! Och jag hejar på Malena, lätt! :D

2009-03-14 @ 12:35:54
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja usch, vi fick lära oss bugg i mellanstadiet. Hatar just BUGG. Har en morfar som lärt ut folkdans i 60 år (gör ännu) och där finns det roligare danser. Sedan fick man ju prova lite salsa, tango o annat i högstadiet med. Vin dricker jag inte, kommer aldrig bli så vuxen. Det är för kärringar brukar jag säga. :D Skulle aldrig få för mig att käka ett jäst-paket, så vrf dricka vin ? Sadist är jag ju inte. ;)

2009-03-14 @ 13:01:32
Postat av: Jasas.se

Noppisnopp, antagligen inte!

2009-03-14 @ 13:32:09
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

Mäh, mitt namn försvann då jag kommenterade här förut. fast med lite tur hade du nog fattat att jag svarade på din fråga iaf och listat ut att det vara jag. :)

2009-03-14 @ 22:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0