Tjejsnack #11

Kungligt

1. Vad tycker du att kungafamiljen gör som är bra?
Jag vet knappt vad dom gör?
2. Vad tycker du om att en ingift person automatiskt kan bli kung/drottning?
Så har det ju alltid varit, förutom att man förr (som jag fattat det?) gifte sig med nån som redan var kunglig. Jag tycker dom ska få välja vilka dom lever med, det ska ju förhoppningsvis vara livet ut!
3. Vad skulle du göra om du var en kunglighet?
Haha mamma mia, ingen aning verkligen! Det kungligheter gör, förmodligen?
4. Vad tycker du om att kungen har straffrihet?
Tja, jag hoppas att han sköter det, och annat vore väl skam när han ändå är kungen.
5. Tycker du att vi ska fortsätta ha monarki?
Nja? Jag har inte bestämt mig, plus att jag inte är så insatt i de övriga alternativen.

Där emot verkar jag tycka att det är fel som monarkin fungerar idag, inte med det sagt att den inte ska finnas kvar, men kanske ändras om. Men som sagt, jag har ingen aning så jag säger inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0