Världens knall

Fast jag måste faktiskt berätta att jag höll på att kissa ner mig i natt. Så nära att jag var tvungen att gå och lätta på trycket för att inte riskera att göra det i sängen sen.

Jag hör hur nåt brötar, kopplar det med hur Patrik håller på på lagret och man undrar om han ska riva stället. Men jag vet ju att jag är hemma så jag undrar vad fan Oscar håller på med, mitt i natt, och river plejset.

Jag försöker fråga honom vad han håller på med, men brötet fortsätter och han hör inte. Förren det är slut och vi konstaterar att det var åskan! Och hjärtat skena iväg och jag sprang på toa.

Den måste varit precis, precis ovanför oss för så tydligt har jag nog aldrig i mitt liv hört åskan förut. Och så höll det på ett bra tag. Och på en liten stund var den över en halvmil borta. Lustigt, egentligen.

Men nej, det var obehagligt verkligen. Tog ett tag att somna om för jag blev verkligen skärrad. Har egenligen inget problem med åskan, men just den som var så stor, hujedamig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0