Vad sa du, sa du?

Anneli: Hehe nej, du missar åndå inget. Helt sjukt slut också, snacka om att man slösat bort den tiden av sitt liv. Tack, det har jag och har också haft!

Marina: Haha tack, nästan så, jag vet att nån var jävligt jobbig ett tag men det har jag glömt så SÅ farligt kan det inte ha varit, hehe.





Jag trodde att Google Translate skulle vara min räddning. Min gamelkusin, eller pappas kusin då, som är finsk finns ju på Facebook och så tänkte jag att vad bra, när han skriver sin status på finska kan jag bara ploppa in det där så vet jag precis vad det handlar om, och kan svara på svenska eller engelska.

Ehh, jaha? Jag fick precis skicka vidare till mamma, och avslutade med att det var nästan lättare att förstå den finska texten, än den svenska. Vet inte riktigt var bristerna i översättningarna ligger?

nu är det svårt att skynda på hela tiden för att gå till Björneborg Ingå Sett på att Italien inte har tid att Saimen och de båda borde få gå


Antingen är han kass på att formulera sig på finska, eller så är inte översättningen den bästa. Jag hoppas på svar från mamma så snart hon lagt Anton. Haha sen ska jag svara (om det finns nåt att svara på), på engelska. Faster skrev på svenska, han svarade på finska och jag på engelska.

Kommentarer
Postat av: chathrine

Slang/dialekt går inte att översätta med lexikon - så kan det vara. Och någon ska översätta mitt "Jag" då jag skriver "Ja'" ...ja då blir det ju ett annat ord enligt lexikonet...

2009-07-09 @ 21:30:03
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Tänkte precis som Chathrine, det kanske är nå slangord eller så? Jobbigt iaf. Tur att din mamma kan hjälpa!

2009-07-09 @ 21:31:13
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Jag var så glad när vi var i Finland och hälsade på mammas morbror, för hans barn hade ju läst svenska i skolan, så vi kunde prata med varandra! Ganska härligt efter några dagar hos gammelfarmor (RIP :( ) då allt man kunnat säga var kiitos efter maten och god morgon/natt (som jag inte kan stava till :p)

2009-07-09 @ 23:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0