Vad har vi här då?

Chathrine: Så bra, jag slängde upp dom direkt och det ser inte ut att bli några problem! Inte med just dessa, sen har jag ju andra som jag inte skulle hänga upp utan att ha strykt. Men det blev bra, tack!

Nina: Nej, dessa är rätt tunna och vanliga längder så dels är det inte hela världen om det skulle bli lite skrynkligt men så verkar det gå bra också. Toppen!

Anneli: Jag har inte sett den i alla fall, får kolla med Oscar och be honom tanka. Och har han sett den har han garanterat glömt den, hehe. Nu tyckte jag så sett inte att ettan var såå farlig, mer än att den skrämde mig på andra sätt.





Ja, nu har vi sett klart White Noice och även om jag inte tyckte själva filmen var så speciellt läskig eller så, så skrämde den mig väldigt mycket. Jag kom nämligen och tänka på vad Siv berättade när vi var där.

Nu tänker jag förstöra filmen för er som inte sett, så vill ni inte veta vad den handlar om eller hur den sluta så föreslår jag att ni slutar läsa här och nu. You've been warned.

I vilket fall, det handlade om EVP, som jag uppfattat som att man kan spela in de på den andra sidan genom myrornaskrig och sådär. Och om jag fattade filmen rätt sen så visade det sig att en man sysslade med det här, genom att ge människor till tre onda andar.

Och han som det handlade om, hade förlorat sin fru till dessa och blev sen helt besatt när han fick höra om EVP och när han försökte rädda en tjej som var "på väg dit" så blev han mördad av dessa tre onda andarna. Och genom hela filmen blev han varnad för att ge sig in på sånt han inte förstår.

Det kan jag bara intstämma i, jag ser andevärlden (om man vill kalla den så) som nåt mycket allvarligt och inget man leker med. Inte om man inte vet vad man gör. Och Siv pratade ju om att jag var väldigt mottaglig för den andra sidan, på både gott och ont då. Och jag behövde lära mig att stänga ute det onda.

Men jag har ingen aning om hur man gör? Jag vet inte om jag bara tar in onda andar nu? Oscar fnyser bara och säger att det inte finns, men det tror inte jag ett skvatt på. Så filmen i sig var inte speciellt farlig, men jag blev ju skiträdd att jag har massa onda andar här nu, ofrivilligt!

Och ni får gärna säga att det inte är så farligt, att jag bara hittar på eller att det är trams. Men jag tror inte det och jag är därför lite... rädd, kan man nog säga. Eller snarare orolig, för vad som kanske kommer. Oscar sa att det finns ju ingen som vill oss nåt ont. Nej, sant. Men jag kanske råkar ta emot dom ändå, och då vill dom det?

Ingen bra film för mig att se, helt enkelt. Får se om jag vågar mig på tvåan, eller om jag får höra av mig till Siv. Eller om jag har glömt det hela till imorgon. Behövde bara få ut det, först.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nu är jag absolut inte insatt i sånt där, men jag har ändå fått för mig att onda andar märker man att man har hos sig? Så jag tror inte det är någon fara. Men känns det jobbigt så borde det väl finnas någon som kan hjälpa dig att "stänga" dig? Jag såg något av de där "hemsökta hus" eller vad de heter där ett medium hjälpte en kvinna att bli mindre mottaglig.

2009-07-09 @ 01:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0