Dödssynden

Anneli: Haha nej verkligen inte, speciellt inte när klockan ändå stod på rigning en kvart senare. Och det hade ju inte varit världens panik att gå upp då, om jag inte kunnat somna om, om jag inte skulle upp tidigt.





Jag kom att tänka på en sak. Jag tänkte när jag skulle komma ihåg söta/roliga eller griniga kunder, att det finns ju även saker som kunder kan göra som man stör sig på. Förutom att vara sura då.

Och bara för att jag tänkte det en gång igår, har det hänt flera gånger efter både igår och idag. Att dom tar kvittot, själva. Jag stör mig verkligen nåt så fruktansvärt när nån kommer och rycker loss kvittot själv, oftast medans jag packar påsen. Speciellt om dom bara rycker det, utan ett ord.

Här står jag och är snäll, och då kan dom inte ens ha respekten att vänta två sekunder på att jag tar loss det och lämnar över det med ett leende och "...och här har du kvittot!"

Säkert ingen som tänker på det, säkert inte alla kassörskor som stör sig på det, men jag gör det - massor. Gaah! Till och med när dom innan frågar typ "Kan jag ta det här?" och medans jag drar in luft för att suckande svara ja, så rycker dom. Inte ens då är det okej. Om än mer okej än att bara rycka.

Så står ni nån gång framför mig, på andra sidan disken, har precis betalt och kvittot har kommit ut. För gudars skymning, ryck inte kvittot!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det får mig att tänka på "kvittoutskrivaren" på Maxi, som sitter riktad mot kunden, precis som att det är meningen att jag ska ta det själv. Gör jag det krockar jag med kassörskan, och tar jag det inte så slutar det ändå med att jag måste göra det, när kassörskan börjar betjäna kunde efter mig. Haha.

2009-07-11 @ 22:04:17
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Jag tar bara kvittot själv om kvittogrejen är så att det är meningen att man ska ta det (läste Anneli's svar här ovan och att kassörskan gör så är nog för att dem flesta inte är vana att få ta det själv).



Men i "min" JYSKbutik skulle jag aldrig få för mig att göra det, eller hos någon annan där det inte är meningen att man "ska"..

2009-07-11 @ 23:42:17
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

Hah! Det gör jag! Men bara på typ Rätt Pris (som jag besöker max 2gr/år) för det är inte säkert att man får det annars. :)

2009-07-12 @ 11:34:36
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0