Nu ser vi bra ut

Idag har Jenni varit duktig och tvättat vardagsrumsfönstrena. För att vara ärlig, så var det första gången vi tvättade dom. Och ja, man kan säga att det behövdes. Så nu ligger de "nya" gardinerna i tvätten och så ska dom på sen. Funderar på hur bra, eller obra, det är att hänga upp fuktiga gardiner? Kan dom torka där, lik väl som på torkställningen?


Fast lite tur hade jag också. Satt i soffan och tänkte att jag skulle tvätta fönstrena. Då hör jag hur det smattrar där ute, aha det regnar. Men det tog slut lika fort som det började och medans jag stod där hann det komma några få droppar men som inte ens nådde mig. Men det var skönt att få dom rena, överiga fönster får vänta tills jul. Eller om jag får för mig att byta gardiner där. Nu städade jag ju ändå bort julgardinerna här inne, hehe.

Men faktiskt, det är bara röda linne gardiner så det syns ju inte direkt att det är julgardiner. Och jag har inga gardiner som passar så här inne, samtidigt som jag inte vill köpa några förrän vi har dom möblerna vi vill ha. Och dom röda har ändå passat ganska bra, eller väldigt bra. Med svarta lampor och röda krukor i svarta formar, typ, i fönstret. Übertjusigt.

Kommentarer
Postat av: chathrine

Hänga upp fuktiga gardiner så görbra. Alt är att stryka dem först, så de torkar av strykjärnet. Själv är jag alldeles för lat och stryker bara 1gång/år - till jul, för då är det inte bara gardiner utan dukar som ska fram. Jag hänger bara upp mina och är det ngn skrynkla så sprutar jag med blomsprutan så "hänger de till sig".

2009-07-08 @ 17:35:34
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Nina

Lite beroende på materialet skulle jag säga, en del gardiner blir ju lätt jätteskrynkliga o dfet är ju inte så snyggt att hänga upp :) men vi har väldigt tunna fina gardiner o dom hänger jag upp fuktiga, dom blir inte skrynkliga alls o det funkar kanon

2009-07-08 @ 19:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0