Matlagning på riktiga söndagen

Jasas: Så är det här också, det är lagomt att vara ifrån tycker jag; en dag på jobbet.
Haha ja, jag såg en gång Are you smarter than a fifthgrader? och alla svar vad inte direkt självklara!

Anneli: Haha okej, jag försöker mig inte ens på vanliga korsord, om jag inte verkligen verkligen vill göra ett. Dom som var med i tidningen OKEJ gick bra också, för det var så mycket andra frågor och sånt. Annars, är det barnkryss för mig.





Idag, är det söndag på riktigt. Och det är rätt skönt, för som jag väntat!

Jag har ju varit ledig fredag, lördag och söndag. I fredags trodde jag att det var lördag, och då var det ju bara en dag kvar att vara ledig och lite tråkigt.

Igår borde det ju ha varit söndag då, så jag fick påminna mig att det bara var lördag, så jag fortfarande hade ytterliggare en dag kvar att vara ledig. En trevlig överraskning.

Men idag är det söndag och sista dagen av ledigt. Sen jobbar jag måndag-torsdag, ledig fredag och sen jobbar jag helg, för denna veckan.

Nu, ska jag ställa mig och koka potatis och, koka ris och göra kycklinggryta. Vi gjorde köttfärslimpa här om dagen, så lite potatis till matlådorna där och kycklinggryta till nya lådor sen.

Mest för att det är så kul att göra grytan, och för att det blir så gott. Oscar erbjöd sig förut att göra den i veckan, eftersom jag jobbar, men neeeej...?!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Låter smaskigt :) Här blir det inomhusgrillade kotletter med potatissallad och grönsallad :D

2009-07-19 @ 18:08:17
Postat av: j a s a s . s e

DÅ ÄR VI TVÅ!! Jag jobbar också mån-tor, ledig fre och sen jobbar jag lör+sön. Skönt att veta att man inte är ensam :D

2009-07-19 @ 22:55:46
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0