Jag måste lära mig trolla

Marina: Ja, jag får börja "leda" varje kund till varorna dom letar efter, istället för att bara peka, haha!

Chathrine: Ja, jo men jag är ändå nöjd med ett arbete som kräver att man rör sig såpass ändå. Jämfört om man suttit framför en dator hela dagarna och bara reser sig för att ta sig till kaffemaskinen. Hade jag haft ett sånt arbete hade jag säkert orkat träna och promenera också men när min kropp är som den är så är 10.000 steg på en dag helt okej, tycker jag.

Jasas: Ja, och tack och lov så spyr jag ju inte direkt av att höra den, hehe. Men inte så att jag tycker den är grymt bra.

Anneli: Nej, det med grannar som inte vet var dom bor gör ju det hela lite mindre roligt. Men men, vad göra liksom?





Nu är Jenni hemma igen, och ser fram emot två lediga dagar. Speciellt eftersom jag just såg att sen är jag inte ledig förrän på fredag igen..! Må så vara att det är korta dagar, men ändå. Fredag liksom? Aja, jag klagar inte. Jag är glad att jag har ett jobb, jag är glad att jag trivs på mitt jobb och jag är glad att jag får jobba!

Har varit en del att göra idag också. Lite bröt och stök och så känner man mest att man inte orkar. Helst några minuter innan stängning. Eller när typ tre kunder står och glor på mig för att jag försöker hjälpa alla samtidigt. Och så går en, så hjälper jag den andra, så kommer den första tillbaka och och sur så jag får skynda mig att hjälpa den och lägga den andra på is, samtidigt som den tredje bara står och väntar.

Blir så ledsen när jag måste säga nej, tyvärr när nån tittat ut nåt och verkligen, verkligen vill ha det. Men jag kan ju inte trolla. Det bästa jag kan göra är att titta var annars det finns, och ringa dit och be dom lägga undan. Speciellt nu när det börjar bli slutet av säsongen och saker och ting utgår från dag till dag. Allt är så osäkert.

Men, jag gör mitt bästa för att alla ska bli nöjda. Ibland når man inte riktigt fram och då är det inte mycket att göra. Men jag har gått 3898 steg idag. Lite plus, för den har inte varit på hela dagen, suck.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det måste vara tufft ibland, när det känns som att du får skulden för att en vara är slut. Det är ju faktiskt inte ditt fel!

2009-07-07 @ 21:43:30
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Jag tycker det är konstigt att du inte nämner fler saker än vad du gör, om konstiga kunder osv. Men jag tror (läs vet) att du är superduktig på ditt jobb, och skulle säkerligen vilja trolla, ja..

2009-07-07 @ 22:27:18
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0