Du var ju bara inte född, säkert att du inte minns?

Imorgon fyller min bästaste farmor år. När jag tänkte på det förut så kom jag också att tänka på här om kvällen, när vi satt ute på hennes balkong och pratade.

Vi pratade om släktingar och så, jag har så dålig koll framför allt på farfars syskon för han har "så många" (sex stycken, dom är totalt sju) och ännu sämre koll på både hennes och farfars syskon barn och barnbarn och sådär. Så vi försökte friska upp minnet lite, men jag har ju träffat så få av dom.

Och så berättar hon om några, som var här när hon fyllde 50 och sa nåt i stil med "Men det kanske du inte kommer ihåg?" och så sa jag att nej det minns jag inte.

Men så funderade jag, vaddå 50? Fyllde hon inte nyss... 70? Och så frågade jag om det var förra eller förrförra året hon fyllde 70. Då tittade hon sig omkring, och så viskade hon när det var. Då räknade jag vidare och skrattade till henne, att när hon fyllde 50 var jag inte ens född, så det kalaset mindes jag inte!


Men det vore ju fy skam om grannarna fick reda på att hon inte är 45 alls, utan egentligen... Något över 70.

Kommentarer
Postat av: chathrine

Hehe, Jag minns då min mormor fyllde 50 år rätt tydligt. Vilken klänning hon hade och att hon dansade tango med sin ena bror genom hela begravningsbyrån. Och att moster satt och ammade sin då yngsta dotter i kontoret. Jag var då 5 år. ;)..men det är ju lite svårt att minnas saker då man inte ens existerade. :P

2009-07-02 @ 19:14:28
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Vad tufft, min farfar hade 7 syskon.. farfar fick namnet Sjunne för att han var sjunde barnet och hans tvillingbror fick namnet Otto för att han var nr 8 :D

2009-07-02 @ 20:25:30
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0