Det där konstiga

Jag kan ju säga att jag blev väldigt, väldigt förvånad när vi hade ätit maten i lördags och mamma gick in och börjar gröpa ur avokado. Jag trodde ju det var efterrätt som skulle komma fram, och hon står och grejar med avokado?

Sen kom hon med banan, och jag bara tittade på henne och undrade om hon slått i huvudet eller vad som var problemet? Vad gööör hon, liksom?

Men det blev gott till slut. För dessutom skulle man ha frysta hallon i. Helst ska man köra i en stor matberedare så man kan köra allt på en gång, så blir det lite som sorbé. Vi körde lite pö om pö så det blev lite löst, men smaken den samma!


2 st. avokado
2 st. bananer
500 g. frysta hallon

Och mixa allt, servera direkt.


Låter lite mysko, och alla som inte visste att det var avokado i blev förvånade. Och gott var det ju dessutom! Och enkelt. Superbra nu i sommar när det är varmt, men detta blir så kallt.

Lite småsyrligt av bären, men bananen är ju söt så det vägde upp ganska bra. Jag skulle kunna tänka mig en bit vaniljglass till, men det funkar absolut lika bra att bara äta det här som vi gjorde. Mums!

Kommentarer
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Fan vad synd att jag inte tål avokado :(

2009-07-06 @ 10:48:50
URL: http://jasas.se
Postat av: Marina

vad coolt-.. ska prova nån gång :)

2009-07-06 @ 10:55:30
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Låter intressant :)

2009-07-06 @ 21:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0