Umbrella

Umbrella, som Rihanna gjort, fastnade jag för efter att ha hört Lillasysters version.
Sprang på den idag och såg att massa gjort covers på den, och hon hade även gjort om den till en lite slow version.
Och en remix tillsammans med Lil Mama.
Vanilla Sky hade gjort en, som funkar om man inte tittar på videon, haha!
Sen hade tydligen Linkin Park gjort sin version, om än lite kort.
Och näst på tur har vi McFly, även om dom inte hade så mycket kraft som dom andra haft, haha!
Sen hade tydligen Mandy Moore gjort den också, även om det var en del tjöt i början. Också rätt slow.
Inte för att jag vet vem det är, men Biffy Clyro hade tydligen gjort den också.
Och Manic Street Preachers också! Måste säga att dom lite rockigare versionerna är dom bästa, tycker jag.
Och så hade nån från My Chemical Romance, Gerard Way, gjort den men jag hittade ingen bra version. Dom lät så konstiga allihoppana.
Sen fanns det massa, massa fler men jag hade ingen aning om vilka dom var och då kändes det meningslöst att sitta och lägga in dom här. Söker man bara på Umbrella på YouTube så kommer dom upp!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Lustigt att du nämner Umbrella för denna låten sjöng och jag och Malin på nyårsafton med singstar och fan vad svår och jobbig - eller man får liksom ingen luft 'umbrella, ella, ella, eh, eh, eh, under my umbrella, ella, ella, ella, eh, eh, eh, eh, eh' :P

2009-01-04 @ 09:53:40
URL: http://jasas.se
Postat av: chathrine

Den är riktigt bra med Lillasyster live ;) Har sällan skrikit så mkt i hela mitt liv.

2009-01-04 @ 14:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0