Halvvägs till 42. Han läser matte F

Ooh, jag är stolt.
Jag är släkt med ett geni. Oscar fiskar efter ett grattis från sin lillebror. Vet inte om han frågade eller konstaterade att Oscar fyllde 21, men Oscar svarade 21 i alla fall.
Sen säger han att Karl sagt att nu är han halvvägs till 42. Ooh, han läser matte F, tror han siktar på Nobelrpiset för bästa mattematiska kommentar? Haha, jag säger då det.

Jag vet inte om jag ska berätta detta.
Det känns lite dumt, men kanske kan bli bra? Denna datorn har en kortläsare (tror jag det är/heter?). Så jag kan sätta in minneskortet till kameran och föra över bilderna direkt.
Kom på nu att den har ju USB-uttag också, så man kunde ju gjort det den vägen också, haha. Men i alla fall. Problemet är ju bara att jag vill ha bilderna på stora datorn också.
Undra om man kan sno bilderna medans dom fortfarande ligger på minneskortet och lägga in dom typ här, sen lägga in dom på stora datorn? Eller jag vet, jag vet.
Man kan lägga in dom här också, men ah.

Det får nog bli dagens I-landsproblem.
Och så typiskt, jag skulle ju göra en helt gluten- och laktosfri tårta till mamma idag. Har förvarnat att jag inte tänkt en tanke på att göra smörgåstårta hon kan äta, så hon får äta nåt innan.
Hon sa att det var okej, när hon visste det ínnnan. Tråkigt att komma och inte veta om det och sitta och titta när andra äter och så blir man bara hungrig. Men då lovade jag i alla fall tårta.
Och så gick jag ju ner och handlade medans Oscar gjorde smeten. Jag hade läst i receptet att det skulle bli två delar bara, alltså bara ett lager. Och jag vill ha två.

Men jag tänkte att det går nog.
När jag kommer hem ser jag hur lite det faktiskt är så vi går göra en sats till. Ja men bra att jag inte hade grädde så det räckte så vi fick ta lite mindre än en deciliter mjölk.
Men då fanns det ju ingen grädde att ha uppe på. Frågade mamma om det gick bra med ett tunt lager, man äter ju inte hela tårtan själv precis. Och hon sa ja, hon skulle försöka skrapa.
Så tråkigt och jag är så lat. Funderar nu på om vi kanske ändå inte har lite grädde kvar. Hmm, får gå och kolla. Som vanligt har man (läs: Oscar) inte kolla ordentligt.


Så klart vi hade.
Jag läste ju 2 deciliter i receptet, och antog att det var att ha uppepå. Sen läste jag receptet och det visar sig att man ska ha grädde i, så då har jag ju inget att ha uppepå.
Så nästa gång köpte vi mer grädde. Så vi har ju "ett helt" paket kvar. 2,5 deciliter var den på, så det räcker ju gott och väl. Puh, sicken tur!
Började få så dåligt samvete och funderade på om jag inte skulle gå ner och köpa så hon kunde äta ändå. Nu när jag lovat liksom. Så jäkla trist. Men nu är det ju inget problem!

Det är riktigt nice att ligga i soffan.
Eller halvsitta mer, men nice är det. Börjar lära mig tangenterna också, även om dom är lite ihoptryckta. Ta bort knappen. <--- alltså, blir gärna ´ som man kan ha på é eller så.
Och shift för stor bokstac blir antingen Caps Lock eller < haha. Men snart sitter det nog. Jag trycker inte lika mycket fel idag som igår, och fel kan man ju alltid göra.
Så blir det ofta på vanliga tangentbord, om fingrarna ligger "ett steg" åt fel håll kan det bli hel knasigt. Fingrarna vet ju var dom ska trycka, oavsett om dom ligger rätt eller fel.

Känns som detta skulle blitivit två-tre inlägg.
Ingen som bloggar idag, heller. Kanske är för tiidigt för att vara söndagsmorgon? Bara födelsedagsbarnen uppe? Hah, nae kanske inte dom som firar med fest.
Inte kalas. Ne, nu får jag sluta innan jag somnar själv av att bara skriva, haha. Ska se om jag får till lite bilder, annars kommer det ikväll eller imorgon.
Ikväll är det ju bad också, tjoho!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Gluten och laktosfri? Ojoj... Andreas hade ont i magen en period så vi provade att göra laktosfri kost, och det är faktiskt jobbigare än vad man tror, att komma ihåg vad som innehåller laktos, och så att lägga till gluten på det? Tur att det fanns mer grädde iaf!

2009-02-22 @ 12:09:27
URL: http://myspecialplace.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Ja det var ju för väl med grädden... :P

2009-02-22 @ 16:58:26
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0