En rosa eller lila tjej?

I helgen fick jag även en bukett med jättefina blommor från min faster.
Massa tulpaner, nejlikor och annat jag inte sett innan.
Görfin och hon hade sagt att hon ville ha lite mer än en vanlig tulpanbukett,
och det fick hon ju!
Synd bara att jag glömde fota tills idag,
dom är ju inte riktigt lika fräscha tyvärr.






Det roliga var att hon i blomesteraffären hade frågat om det var en rosa eller en lila tjej som skulle få buktetten.
Faster hade la skrattat lite och sagt att hon inte visste.
Jag kom på nu dessutom,
att pappa var där precis samtidigt faktiskt haha.
Att dom inte tänkte på att fråga honom,
eller så insåg dom att han skulle inte heller veta?
I alla fall, hade dom frågat mig hade jag nog svarat samma som faster:
Jag vet inte.
Har ingen aning om jag är en rosa eller lila tjej,
det beror ju helt på vad.

Som blommerna tyckte jag var görfina,
och föredrar nog faktiskt rosa i blommor i alla fall.
Sen finns det ju andra saker (typ sovrums tapeter) som inte är lika fint i rosa.
Men det var en sån klockren fråga,
som liksom inte har nåt svar.
Hade nån frågat mig,
om jag var en rosa eller lila tjej,
hade jag nog faktiskt svarat blå eller grön,
eller blå-grön haha.
För jag är varken eller.
Eller ja,
i just detta fallet gällande buktetter är jag nog en rosa tjej.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, det var en rolig fråga. När jag köpt blommor har jag bara fått frågan om buketten är till en man eller en kvinna... Blått eller rosa då - haha. En fråga man inte bör ställa en blivande lärare då vi blir hjärntvättade med alla genusfrågor som finns under hela utbildningen. (För övrigt tror jag faktiskt att jag är lila ;P )

2009-02-23 @ 23:34:58
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0