Det med att lyfta arslet

Jasas: Hehe tänkte väl att det var så. Jag kan ju ha snott listerna av dig så det är möjligt att du gjort dom, men det skadar ju inte att göra dom igen? Så blir det ju en uppdatering, hehe.

Chathrine: Tack!! Jag känner verkligen för att köra stenhårt på detta nu. Tror inte det gått lika bra utan dina råd, då hade jag gått med mina påsar i tid och otid och blivit hungrig och tagit en macka. Men jag blir mer och mer peppad för varje dag!





Känns som jag fick en bra rytm idag.
Med maten alltså. Förutom att jag vaknade för tidigt så frukosten blev lite tidig, men det gick ju att lösa lätt. Frukost (Naturdiet) vid 8.15, lunch (ett äpple och två morötter) vid 11.45 och nu mellanmål (Naturdiet) vid 15 och sista påsen till middag vid 18. Tror jag får börja så så länge så det inte blir så långt tills natti natti (även om jag inte är lika hungrig nu när jag försöker dricka mer, inga två liter än men betydligt mer än annars!) men annars siktar jag på att äta 8, 11, 14 och 17. Och att idag då "vila" en timme efter maten och sen gå två timmar så var jag lagomt hungrig när jag kom hem. Jätte gott. Så stor skillnad jämfört med igår, när jag slarvade med maten.

Men jag känner verkligen att jag vill försöka.
Promenadena tar lite emot fortfarande, när man väl är igång är det inga problem men det med att lyfta arslet och ta sig ut. Och är det som idag, när det inte gick att vika av tidigare, så går det som på räls. Men kan man gå hem tidigare vill man så gärna göra det. Så nästa gång vi går "vanliga" rundan så går vi åt andra hållet, för då är det bara en gång man kan vika av snabbare och bara en gång det blir "så jobbigt".

Och vi gick inte längsta idag.
Pratade ju om att gå just vanliga rundan först, på cirka 40 minuter. Men Oscar orkade inte riktigt så vi bestämde att imorgon skulle vi göra det. Men det blev ändå två timmar så jag tycker vi har varit duktiga. Så vi sa att vi ska försöka ta denna rundan en-två gånger i veckan, och då kan ju mamma (och dom) haka på om dom vill också. Alltid kul med lite annat sällskap, haha. Ja, idag var ju Rex med också. Han hade kul och mycket att upptäcka. Ska lägga in bilderna nu så dom kommer lite senare. Har lite annat pill också.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Låter ju jättebra :) Mat är A och O, det är ju det man längtar efter då man är duktig!



Kul med bilder :)

2009-02-19 @ 15:44:57
URL: http://jasas.se
Postat av: Chathrine

Här är ett annat ex. (för en normal dag)

Frukost kl 06,30-7,00

Mellis kl 9,30-10,00

Lunch kl 12,30-13,00

Meliis kl 15,00

Middag kl 17,30-18,00



och så lite té att dricka framför dumburken. Håller på att skriva på mat-schemat.Så det dimper ner i mailen när du minst anar det. :P

2009-02-19 @ 16:03:05
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0