Verklighetsbaserat och orealistiskt

Och för att göra dagen ännu bättre har jag sovit uselt i natt.
Jag har vaknat flera gånger, drömt massa hemska drömmar och hela tiden sovit precis på gränsen till vaken. Ibland vaknar jag på natten och måste kissa. Oftast sådär vid 4 eller nån timme innan vi ska gå upp. Igår la vi oss och somnade säkert vid 23-23.30 och 0.15 var jag uppe och kissade? Gissa om jag blev chockad. Sen har jag bara räknat ner tills klockan skulle ringa för jag orkade inte ligga och må så dåligt som jag gjorde när jag sov så. Och så sov jag över klockan. Den ringde 7.30 och jag snoozade några gånger, sen kom Oscar in och väckte mig 9 och tyckte jag skulle vakna för vi skulle åka vid 10-11.

Nej fy, mådde riktigt dåligt av drömmarna faktiskt.
Mycket som var verklighetsrelaterat men samtidigt väldigt orealistiskt. Jag drömmer som om det är en film. Stora, stygga monstret kommer och ryter och då sugs väggarna ut och det blir starka vindar i rummet. Fast det handlade om sånt som, på sätt och vis, hänt på riktigt. Jag är så bra på att drömma sånt som är sant eller litegrann har nåt med verkligheten att göra, men sen spexa till det med nåt jag sätt på TV eller bara är påhittat från nåt annat. Jag har lite för bra fantasi tycker jag nog där.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag förstår precis, för så brukar jag drömma ibland också :(

2009-12-28 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0