Tummen i det fria

Anso: Ja förmodligen, känns inte som dom löst det så bra faktiskt... Om nån nu varit hemma med honom i ett och ett halvt år kan dom ju inte bara gå därifrån känns det som... Får väl se hur det går senare.

Anneli: Hehe ne men då är du ju ändå i närheten, även om det stör dig så överlever ju Pelle. Tänker på stackarn som sitter där nere själv och är så ledsen. Fast nu tycker jag lite synd om dig också, haha!





Sådär, nu har jag fått tummen ur och ringt två samtal som jag haft på att göra-listan ett bra tag men inte orkat. Ringde först Elgiganten och frågade hur det funkar med garanti och kvitto på min lilla dator som man inte kan ladda längre. Hon sa att bara man kan legitimera sig (så det får pappa göra, han betalade resten eftersom det var en present) så fixar dom ut kvitto (utan att man får betala, Expert tar 50 spänn). Jag vet ju att jag har kvittot, frågan är bara var faaaan då nånstans.
Så får vi se vad dom kan eller vill göra. Jag saknar min lille bebis i alla fall.

Sen ringde jag också 1177, "nya" (kanske bara jag som är efter?) sjukvårdsupplysningen för att fråga det här om att man tillhör riskgrupp när man har astma men vad som gäller när man har förkylningsastma. Hon sa att man måste ha medicinerats varje dag i minst tre år för att man ska räknas till riskgrupperna. Och det finns inget som säger att det skulle bli värre för mig än en frisk, om jag får den.
Så då har jag bestämt mig och det blir inget vaccin för min del.

Nu ska vi strax kila oss bort mot pappa. Han ringde igår och hade problem med datorn så Oscar ska dit och kolla på den, och jag hakar på. Ska kolla när han kände för att åka till Elgiganten också, för att han är så snäll. Hiiiiiiiihi! Eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, mig behöver du inte tycka synd om ;) Jag umgås för mycket med Pelle helt enkelt, så ibland blir han knäckt om det hamnar en dörr emellan ;)



Vad bra att du inte tillhör en riskgrupp då! Jag ska inte heller vaccinera mig.

2009-12-08 @ 17:57:06
Postat av: Kattis

Fy fasen vilken ickeservice, att ta betalt för att ta fram kvittot!! Det var riktigt dåligt faktiskt, det ligger ju liksom bara några knapptryck bort.

Min lilla dator slutade också ladda, jag var jätteorolig för kvittot var spårlöst borta.. så mamma fick ringa phone house där jag köpte datorn och dom sa bara "Inga problem, kvittot finns registrerat på ert namn, så det är bara att uppge det!".. och när min telefon, som jag köpte via tele2's hemsida, gick sönder o mitt kvitto var borta (jaaa jag är slarvig) så mailade jag tele2 o dom skickade en kopia på kvittot direkt.. det är SÅ det ska vara.. fan va tröga dom på expert är, det vinner dom inga poäng på :)

2009-12-09 @ 17:49:13
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: ♥ Jasas

SKITBRA att du ringde samtalen! Det kan tynga en lite faktiskt! Så det är skönt då man får tummarna ur och gör det!



Vad din pappa är snääääll (om han nu åkte, men det är han annars också) :D

2009-12-09 @ 21:37:32
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0