Rota #3 för idag

Ordet rota får mig nästan alltid att le, för det får mig att tänka på min lillebror.
När han var liten, mycket mindre än nu, hade han hittat en påse som var mammas. Så klart står han med näsan där i och letar runt vad för spännande som kan finnas där.

Mamma frågar om han har lov att rota i den påsen. Det går en liten stund och så ser man i hela ansiktet hur han tänker efter. "R-r-r.... Rot... Rota? Rotaaa...?" säger han helt oförstående och gulligt.

Så kunde man inte vara arg mer, och så fick vi skratta och förklara vad det betydde. Nästan så jag hade behövt filma hur han sa det för det framgår liksom inte i text, men så otroligt gulligt.

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Tänk vad många gånger ungar kommer undan saker genom att vara ursöta och gulliga utan att dem vet om det :O

2009-08-29 @ 22:25:01
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0