Polisen jagade snäckor

Jag såg nyss nåt program på Kanal 9, vet inte riktigt vad men det var typ poliser som åkte runt till restauranger och kontrollerade skaldjur. Missade början så jag vet inte riktigt mer än jag såg.

I vilket fall så var på dom en restaurang där ägaren med stor sannolikhet köpte nån (ätbar) snäcka svart. Och det var ju inte bra. Var lite lustigt hur dom blev tokiga över att dom köpt svart och hur viktigt det var att dom hade papper med korrekta priser och kilon dom köpt och sådär.

Men som polisen sa, att får man stoppat dom som köper så måste ju dom som tjuvfiskar sluta också eftersom dom inte har nån att sälja till. Så det är ju bra, egentligen.

Bara att jag satt och tänkte hela tiden "Men herre gud, lite snäckor, vad är grejen?" men det kanske är viktigt. Om inte annat så olagligt, och då är det ju inte mer än rätt att dom sätter dit dom. Även om dom var snälla också, eller ja det var väl mer att det var svårt att konstatera nåt, så vad gör man då?

En restaurang som verkade toppen hela vägen, tills dom hittade misstänkta snäckor i frysen. Men det gick inte att bevisa att dom var legala, men inte att dom inte var det. Men dom lät det vara, eftersom allt annat varit bra.

Ja, inget program jag annars skulle titta på men kul när man halkar in sådär.

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Jadu, dem verkar verkligen ha ALLT i USA? :O Fast iofs skrev du ju aldrig att det var där dem var? Men jag tar bara det, lite, för givet..?

2009-08-26 @ 13:19:09
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0