I think I'm back

Elsa: Tack!

Anneli: Haha jag tror att jag skummat ganska mycket igenom dom som inte varit så intressanta :p Och alla skriver inte långa inlägg så det gick rätt snabbt när jag väl hade tid att bara sitta och läsa.





Jag känner mig så pepp idag! Har sovit gott och trots att jag var trött, trött, trött när jag vaknade vid 8 i morse så bestämde jag mig för att ta mig upp då. Vill inte vända på dygnet helt och känner kroppen att den är klar 8 så får den vara det också. Och jag var faktiskt bara trött dom tre första stegen utanför sängen, efter det har jag varit pigg!

Oscar frågade förut om vi skulle ner i källaren idag, och det kan jag faktiskt tänka mig. Vi har sagt att vi ska göra i ordning där så vi kan få ordning här uppe. Vi har egentligen ett megastort förråd, som är överfyllt. Det roliga i är att i gamla lägengeten hade vi hälften så stort, men mer tomt utrymme?

Mestadels är väl för att jag jobbade när vi flyttade det mesta så folk som hjälpte till ha bara öst in och vi har typ ingen aning om vad som står där, eller var. Jo, det mesta av julsakerna har vi koll på för dom har vi ju haft upp och sen ner igen. Så jag känner verkligen för att ta tag i det idag. Gärna allt på en gång, uppe och nere.

Men sån är jag, allt ska bli klart i ett lite poff och så levde alla lyckliga i alla sina dar. Lite så. Ne, dags att sätta Oscar i arbete. Själv ska jag stå och hålla koll på ljusknappen så vi inte står i mörker. Vi har ett så otroligt läskigt källarförråd så man går inte gärna ner själv, eller är där inte länge om man inte måste.

Man går in på gaveln, sen går man en ganska trång gång till mitten av huset. Där är en stor dörr, en "hall" (eller sluss) och en stor dörr till. Sen är det en smal gång till höger och en sväng till vänster. Där svänger man sen höger till den smala gången till vårt förråd. Och slocknar det så blir det svart. Och läskigt. Det har varit skyddsrum förut.

Och jag har spelat Farenheit. Då är man en polis som är och ska prata med en fånge på ett mentalsjukhus, eller mentalfängelse? Eller nåt sånt? I vilket fall så när man går där ifrån så går strömmen och alla fångar släpps lösa - i mörkret. Hon flåsar och är rädd och allt påminner om våran källare.

Nej, jag spelar inte det spelet längre för jag vågar oftast inte längre än dit. Eller ja, precis innan dit eftersom jag inte vill komma till det läskiga. Och det som är skit, är att spelet faktiskt är rätt kul och jag har "varvat" det tre-fyra gånger. Nej, skulle vi inte gå ner? Jo, kläder och linser på, sen går vi. Kameran, kanske törs följa med?

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Men fy fan vilken källare O.o Den lät ju helt groteskt stor?! Och fy fabian så läskigt. Jag minns vårat förråd i våran första lägenhet, det var också creepy och jag vågade inte gå ner där själv. Dag som natt var där bäcksvart. Usch!



Duktiga ni är som börjar tänka på att rensa. Det är faktiskt ganska så kul, för man brukar hitta massa saker som man faktiskt glömt bort! Och sen kan det ju faktiskt ta ett litet tag för det är ju ändå i källaren, liksom.

2009-08-10 @ 21:41:34
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0