En ny erfarenhet

Nehe, mamma stod inte där nere. Nej, Anton var inte själv utan Anders var med honom. Men jag köpte lotter till oss ändå. Mig och Anton då, för Oscar vill inte vara med. Neheee, skit i det då!

Lotterna kostade 40 kronor styck, jag köpte två och lämnade en 100-lapp till kassören. Det började funderas och räknas på vad jag skulle få tillbaka, till slut kom han fram till 20 kronor.

"Fyra femmor då! Eller en 20-lapp?" och jag svarade att det gick så bra med en 20-lapp så det fick jag. Sen fick man dra lotter, lika många som bingolotter man köpte, för att se om man skulle vinna en Sverigelott.

Dock var inte detta något man fick göra själv, utan det skötte kassören. Inga vinstlotter tog han heller, världens fusk tycker jag. Sen ville han inte ge sig heller.

När vi skulle gå sa vi hej då, ses imorgon och sådär. Då ropar han efter oss "Men skulle ni inte köpa några Sverigelotter då?" som om han var en försäljare ute på stråken i Turkiet.

Allt för att vi skulle ha lite smör, pellets och godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0