Dom hoppande fiskarna

En sommar när jag var med mummu och ukki till stugan i Finland byggde jag mig ett akvarium av stenar nere vid stranden. Jag hade fångat/fiskat några aborrar som bodde där och jag matade dom med kallkorv.
En morgon när jag kom ner så fanns det plötsligt ingen fisk där? Gissa om jag blev ledsen!
Men lyckan var total när jag lite senare på dagen kommer ner och ser att han har hittat tillbaka. Han hade bara varit ute och raggat för nu var dom TVÅ! Tänk att dom hade hoppat in och ut över stenarna.


(OBS! Inte den fisken på bilden!!)

Sen när vi kommit hem och sådär, fick jag dock höra sanningen.
När jag ledsen kommit upp och berättat att min fisk hade försvunnit hade mummu gått ner och när dom fått fisk i nätet eller fiskat, så hade hon slängt i två i mitt lilla akvarium.
Lite småtråkigt med sanningen, lite som tomten, men samtidigt en så fin grej av mummu att göra och ett fint minne som jag kan bära med mig nu, nästan 10 år senare.

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Så fin du är på fotot, värsta fiskaren!



Jag förstår, men så himla gulligt gjort, ändå! :D

2009-08-29 @ 22:20:44
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0