Skogsbrand var det här

Jasas: Jaa, jag tänkte att jag får ju visa att jag var med också, hihi.





Usch, det är så läskigt. Det är skogsbrand här i närheten så fortfarande är himlen grå av rök.

Vi började märka det igår innan vi skulle ut. Jag trodde först att det var regnmoln för det var helt grått på ett ställe. Sen gick vi ut och jag minns inte om det var mer än fem-sex gånger vi hörde sirener men såg inget. Vi började prata om att det kanske var brand men eftersom vi inte kände nån lukt släppte vi det.

När vi var på väg hem var hela himlen grå så vi trodde trots allt att det var regn, för fortfarande kände vi ingen brandlukt. Lite senare kollade Oscar ändå och det visade sig att det visst var en brand, och inte allt för långt här ifrån. Inte så att det var nån fara eller så, men ändå nära. Nära mamma framför allt, men inte fara där heller.

Efter ett tag gick det knappt att andas här inne för röken kom in. Stängde fönstrena "åt det hållet" som vi tänkte på och undrade sen varför det fortsatte lukta och kom på att köksfönstret var öppet. Vid 22 igår var det fortfarande inte under kontroll, vilket var lite läskigt. Vad ska hända liksom?

Så gick jag upp här idag och tänkte jag skulle kolla läget och så. Och vad ser jag då? Jo men branden är fortfarande inte under kontroll..! Och med lite tanke bakom så vet jag ju det eftersom himlen fortfarande inte är helt ren och det luktar inte jättegott. Men varmt är det, men dom råder att ha fönster och dörrar stängda trots att det inte är nån fara.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch, vad läskigt!

2009-04-26 @ 11:14:05
Postat av: Chathrine

Vi har bränder här med. Inte så farliga ännu - de kommer i sommar. Men gräsbränder vid järnvägsspåret här bredvid hade vi 4 ggr här omdagen. vi fick stå o kolla på när de tuffa brandmännen vattnade spåren med varsin vattenkanna. haha. Vi har haft en riktigt läskig brand i stan då jag bodde här på gymnasiet. Det vällde upp rök, gnistror, och rök som vi såg från vårt köksfönster. Så brann vår favoritkrog upp. Och är jättesaknad av många borlängebor.

2009-04-26 @ 12:35:11
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0