Mega lista

Jasas hade en mega lista väntandes hos sig - till mig, så here it goes:

Ditt namn? Ji-än-ni.
Födelseår? 1989.
Hur lång är du? 167 centrimetrar.
Spelar du något instrument? Inte bra, hah!
Dina första tankar när du vaknar? "Shit, har jag försovit mig?!"

Är du hungrig? Nepp, inte alls.
Vart befinner du dig just nu? I sovrummet framför stora datorn.
Biter du på naglarna? Not at the moment, no.
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Bruna.
Vad är du bra på? En hel massa.

Har du några husdjur?
Fyra chinchillor, om det räknas.
Är du singel? Noooooo.
Vad heter din farmor och farfar? Eeva-Liisa och Reijo.
Vem är snyggast? Får man inte svara sig själv säger jag Oscar.
Vem vet mest om dig? Jag och mig.

Vad vill du ha just nu?
En lagad tvättmaskin.
Ditt mål i livet? Hitta mitt mål i livet?
Rädd för? Döden.
Har du någon vän du känt i 10 år? Ja, kan man säga.
Har du körkort? Nopp, nopp.
Vilket/vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Eva-Lena/Eeva-Leena.

Pepsi eller Coca cola?
Coca cola.
McDonalds el. Burger King? Mc Donald's.
Sjunger du? Heeela tiden!
Vad har du för skostorlek? 41-42.
Vill du gifta dig? Jao.
Är du en hälsogeek? Naee, inte direkt.

Kommer du överens med dina föräldrar?
Jajjemen, så man bör.
Din hårfärg och frisyr? Mörkrött/brunt, strax under axlarna.
Skorna du hade på dig idag? Har inte gått ut än idag.
Grönan eller Liseberg? LISEBERG!!!
Vad sover du i? Sängen.
Kläder du hade på dig idag? Jeans och t-shirt, just nu.

Favoritfärg på kläder?
Helt olika.
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Inga alls, hah!
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Typ noll.
Har du rosa kamouflage-kläder? Nej, aldrig haft.
Tatueringar du har? None.
Piercingar du har? Totalt fem i båda öronen.

Har du glasögon?
Ja - och linser.
Hur ser din plånbok ut? Svart i "skinn".
Din perfekta Pizza? Varierar efter humör.
Randigt, rutigt eller blommigt? Plain.
Favoritårstid? Vår och sommar helst.
Favoritmat och dryck? Kött och vatten, och så tillbehör, heh.

Favoritdjur?
Hundar, kissar och pillor.
Favoritparfym? Naomi Campells Cat Delux och Paris Hiltons Just Me.
Vad köpte du senast? Mat och dylikt (se förra listan, punkt 37).
Hur mycket pengar har du? Förhoppningsvis lagomt.
Hur svarar du i telefonen hemma? Aa de e Jenni.
Hur svarar du i mobilen? Beror på vem det är.

Vem ringde du senast?
Oscar  tror jag.
Sov du ensam inatt? Niih.
Vem sov du senast hos? Om inte hemma så hos Malin, tror jag.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Nanade.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Fyllde i annan lista.
Det sista du sa högt? Hur gååår det med Lost?

Det senaste någon sa till dig?
1 timme och 20 minuter nu skulle jag tro.
Vad har du druckit idag? Fanta pinaple.
Vad var det senaste du åt? Ballerina mint.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vejt.
Vad är det för väder hos dig nu? Soooligt.
Godaste glassmaken? Vanilj med chokladkross.

Sover du tungt?
Neh, tror jag inte.
Drömmer du mardrömmar? Väldigt sällan nu mer (senast i natt, dock).
Favoritklädsel? Ingen direkt, det jag äger och har?
Vad ser du om du tittar till höger? CD-spindeln.
Vad ska du göra härnäst? Fortsätta med listan och se om jag har fler i lager.
Humör just nu? Lite, inte så mycket?

Favoritgodis?
Choklad och saltlaktris.
Sommarplaner? Semester och jobba, typ.
Hur många kuddar sover du med? Två som jag har, totalt fyra i sängen.
Morgon eller nattmänniska? Både och!
Har du dåligt morgonhumör? Det händer, ja.
Är du kittlig? Nej, kan vi säga.

Snarkar du?
Nej, det gör jag inte, sen får Oscar säga vad han vill.
Stjärntecken? Fish!
Stökigt el välstädat? Jag föredrar välstädat.
Längtar du mest efter just nu? Dreams to come true.
Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Känner inga så som dött.
Vad luktar det just nu om du sniffar lite? Nothing at all.

Saknar du någon nu?
Jo, lite alltid.
Snus eller cigaretter? INGENTING!
Vill du ha barn? Absolutilut!
Hur ofta loggar du in på helgon? När det kommer påminnelsemail?
Längtar du till din nästa födelsedag? Neh?
Är du snäll? Ja det tycker jag att jag är.

Är du blyg?
Ja, en hel del med "okända".
Tycker du att du har fin dialekt? Jaaa, finaste!
Favoritfärg? Blå, grön och gul.
Har du spytt i någons knä? Nopps.
Syskon och deras ålder? Litenbror på snart 7 år.
Klädaffär? Ingen speciell?

Senaste skola?
Ale Gymnasium.
Klass? SP2... a, b eller c?
Tycker folk du är snygg? Nah, det tror jag inte, hah!
Är du modig? I vissa lägen och fegis i andra.
Har du använt någon hårprodukt idag? Nej, har inte ens borstat håret än, HAH!
Har du bråkat med någon idag? Nej, jag är ju snäll.

Vad har du för planer till helgen?
Mamma Mia, det var ju nyss helg. Inte vet jag?
Är du sugen på något nu? Ne, mätt.
Har du kvar dina barndomsskivor? Japp, i bokhyllan, haha!
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Om vi är i Finland så JA!
En film? Grease, om en bara.
Vem får en kram? Alla goingar omkring mig.

Brukar du läsa horoskop?
Om jag råkar ha en tidning i handen.
Kan du baka bullar? Ja, med recept. Eller vaddå?
Bläck eller blyerts? Bläääck!
Katt eller råtta? Katt FFS!
Hund eller katt? Där blir det nog hund.
Sängstorlek? 160.

Müsli eller corn flakes?
Cornflakes (med jordgubssylt)-
Hur ser du ut idag? Nyvaken? Inte för att jag är det, men för att jag är hemma.
Vad såg du senast på tv? Öh? Parlamentet tror jag.
Tycker du om din pappa? Aah, lilla papi!
Vem i din släkt pratade du senast med? Om inte Oscar så mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0