En dag idag också

Ja men alltså jag lever, jag har bara glömt att blogga.

Vaknade gott 8.28 och tänkte ta mig upp strax. Började prata lite lätt med Oscar (läs: sjunga god morgon, goood mooorgon!) och klappa honom lite. Ingen reaktion. Precis när jag höll på att somna om, ringde hans klocka. Då vaknade han minsann. Eller lite i alla fall.

Kom mig upp och satte mig inte så olikt som jag sitter nu: med datorn i knät. Och TV:n på, fast den är av nu. Har ätit ganska så smaskig frukost och tagit mig en dusch. Sett lite mer TV och läst bloggar, in emellan också.

Så nu ska jag bara torka lite och sen beger vi oss upp till mamma. Hon messade förut och frågade när vi skulle komma upp igen. Hon hade undrat och Anton frågat - varje dag. Men det blev ju lite tokigt igår, som jag får förklara för henne sen. Skrev det kanske inte ens här?

Vi skulle ju varit hos pappa. Han skulle ringa efter 15 när han var hemma. Typ 16.20 ringde han och frågade om vi kunde komma imorgon (alltså idag) för dom där hemma mådde inte så bra.

Då kände jag inte för att dra igång massa annat, så jag sa ja och så fortsatte vi vår dag här hemma. Hade tänkt vara hos mamma hela dagen idag, om vi varit hos pappa igår, men nu ska vi dit vid 15-16 så det blir förmiddagen hos mamma. Hinner förhoppningsvis sy klart idag, istället.

En bra dag, i vilket fall. Önskar er det samma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0