Abstinens

Anna: Visst är det så. Det är ju så himla kul att plinta ner varenda tanke man har och allt man gjort. En grymt bra uppdatering av dagboken, haha! Och kul att du också hittat hit! Gu så kul med nya människor - som dessutom kommenterar!
Hanna: Haha jaa, jag é la för goo *säger så göteborgskt jag kan* Haha, jag är så trött!
Och fotot, well jag säger så här så länge: jag hann inte! Mer om det lite längre ner :)
Emma: Ja, något beroende blir man ju. Skulle ljuga om jag försökte påstå annat.


Ojojoj sicken helg vi haft! Eller ja, dag blir det nästan, cirkus i lite över 24 timmar, hujeda mig!
Till att börja med var vi lite små stressade över mat och sånt. Ena syrran är ju vegetarian, så jag hade bett om att hon skulle ha med sig egen mat (eftersom grekisk pyttipanna, oxfilé) eftersom hon inte kan bara peta bort kötet. Ingen fara på taket, hon skulle inte äta här. Men så ringer dom lite innan, går det att göra till Johanna också. Jepps pepps, bidde ju utan kött bara och hon tyckte det var gööör gott och åt upp allt (trots Oscars kommentar "Är inte det där lite mycket till bara Johanna`" varpå jag svarade: "Jo, men jag tänkte att om den andra maten inte skulle räcka kan man ju alltid ta av hennes"). Och trots att potatisen inte blev riktigt bra så sa alla flera gånger att det var jättegott, hihi så kul så!
Och precis när vi satt oss kom mamma med extra sängarna, timing liksom!
Lite senare kom Malin, Micke och favoriten Algotti. Dom skulle ju också ha ätit innan, men dom hade inte hittat nåt endaste McDonald's mellan Jönköping och Göteborg så det var ju tur att jag laddat två mega tallrikar med mat (plus två matlåder, den ni!) så dom fick lite mat i sina magar.

Kvällen blev massa tjöt, gos och Wii. Hade riktigt kul, även om jag tyckte innan att det skulle bli jobbigt så var det inte det när dom väl kom hit. Massa grejer och folk över allt men gu så kul vi hade!

Vaknade rätt tidigt idag, mera mys. Svärmor och Malin gick ner och köpte frukost så vi ätade den. Åkte in till stan och shoppade loss. Eller ja, tittade massa i affärer och åt.
Hade myspys helt enkelt.
Sitter här och tittar nu. När dom var här var hela lägenheten belamrad med människor och saker så det kändes så litet och trångt. Nu är det jääätte stort här, haha!

Svärmor tog över köket totalt, haha. Började igår med lite lätt diskning till idag då hon tog över och gjorde "middag" (varma mackor) och plockade fram och undan och diskade och hade sig, haha så gulligt.
Och lille parveln. Ååååå så jag saknar honom! Han har ju varit helgens mittpunkt, helt klart. Alla vill ha Algot, alla vill vara med Algot, alla tittar på Algot. Tror alla sa nån gång under den här tiden "Men vi kan ha Algot hos oss!". Och jag försökte förklara flera gånger för Malin och Micke hur mycket lättare allt varit utan Algot. Försökte också byta honom mot Oscar, men icke. Dom tjatade bara "Han behöver sin mamma och pappa" blö blö blö... Skit snack!

Och Malin bjöd in oss till julfirandet hos dom. Jag börjar redan bearbeta mig själv så vi kan åka dit, för det hade varit så kul! Men jag sa det precis till Oscar, bara vi hinner hälsa på mina föräldrar antingen på morgonen eller kvällen så är det helt okej! Så kan man ju stanna nån natt eller månad hos Malin innan eller efter.
Men julen alltså... Den är ju skapligt helig och jag gillar inte när det blir annorlunda. Min jul har ju sett så gott som likadan ut i alla mina 19 år jag firat jul. Bortsett från att några flyttat, föräldrar skiljt sig, man "delar" på det och sånt. Men näst intill likadant har det varit. Men jag inser ju också hur självisk jag är som "tvingar" oss att fira jul här.
Klart Oscar vill fira med sin familj, precis som jag vill med min.

Förra julen skulle vi ju försöka oss på att bara vara hemma. Det gick ju inte. Med mindre än en vecka kvar till jul bestämdes det att båda mina föräldrar skulle besökas på jul och vi skulle hälsa på familjen som vanligt. Suck, så usel jag kände mig.
Därför försöker jag verkligen nu att få mig själv att kunna åka nu till jul till Malin. Och kolla tåg/buss redan nu. Jag vet att det är långt tid kvar, men jag hade säkert behövt ännu mer tid på mig att ta in det på och allt.
Usch, sicken ångest och klump i magen jag får när jag tänker på det här. Men, vi har hittat julklapp till Algot! Haha, han är som min kusin Mattias. Algot är ju familjens första barnbarn och syskonbarn. Pappa berättar ju varje jul om när våra andra kusiner hade fötts, tre stycken, och Mattias inte fick traktorer och massa massa leksaker av min mamma och pappa och han inte förstod varför. Nu skulle det ju köpas till fyra barn, då kunde ju inte han få allt. Så är det lite med Algot nu, förutom att han fortfarande är i det första Mattias-stadiet där han får alla presenter.

Och appropå familj, pappa och kusiner så fick jag SMS från faster idag. Hon undrade om vi var hemma och om dom fick komma upp. Jag svarade att ja, vi är hemma men har fullt hus så tyvärr passar det inte. Jag berättade sen för Oscar att hon skickat och svarat, han såg nästan panikslagen ut, haha!
Lite kul eftersom vi pratade om det senast igår, och jag sa att det är ju inte många som varit här och tittat, även om flera av dom haft chansen.

Lite som när vi pratade om att alla skulle nog åka ikväll, trots att dom tänkt göra det imorgon. Så fick alla en dag att vila upp sig på innan skola och jobb drar igång igen.
Så frågade svärmor om jag också jobbade på måndag. Jag svarade väl nåt i stil med att jag inte vet, men antar det. Dom hör nog av sig.
Det går max en minut så ringer min telefon. Tjötade bort 45 minuter med Pippi. För att hon undrade om jag kunde jobba på måndag, haha. Och under tiden ringde pappa, så när jag pratat klart med Pippi var det bara att ringa honom. Ja jag säger då det!

Ja, jag fick väldigt mycket sagt om helgen känner jag, haha. Väldigt många sidospår men skit i det. Jag har ju inte bloggat på över 24 timmar - abstinens!!
Ska kika vidare lite, sen nana. Klockan är ju redan efter läggdags, helt otroligt!


Tack svärfamiljen för en dundermysig helg, hoppas vi gör om det snart igen!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh Jenni, jag är så trött, så trött. Jag lovar att läsa igenom inlägget imorgon då inte mina ögon går ihop. För läser jag det nu (envis som jag oftast är) så kommer jag ändå inte komma ihåg något av det. Bara så du vet <3

2008-09-06 @ 23:32:52
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0