Här är jag igen!

Ahh, nu har jag ätit två frallor som blev över från frukosten. Dom torkar ju så himlans snabbt så jag "offrade" mig och tog dom idag, hehe.
Har kollat allt som jag ska på datorn, kommit ikapp mig.
Har kollat SJ och Swebus om turer på julafton men där var det nit. Ska testa resplus om två veckor, eftersom dom inte lagt in tider så långt än, suck. Får lite smått panik - tänk om det inte går nu bara för det?
Så jäkla typiskt, jag som så gärna ville åka! Men vette katten hur det blir om vi vaknar hos Malin på julafton, och somnar hos Malin på julafton. Ajajaj...

Kom på också att vi tittade på kamera idag. Jag vill ju ha en riktig kamera, vill inte springa runt med telefonen. Och även om Oscar har en helt okej kamera i sin telefon (den ser ju nästan ut som en kamera så det är lite mer okej) så är ju inte alltid han hemma eller så måste man liksom "fråga" honom. Känner bara att jag vill ha en kamera.
Så höll vi på att impulsköpa en på Expert. Mina krav på kameran är ju att den ska vara snygg/gullig. That's it. Så jag tittar på kamerorna, klämmer och känner lite och visar sen Oscar så får han utlåta sig. Och jag hittade två som jag gillade på Elextrolux. En för runt 1500 spänn som var rätt okej och något bättre än hans telefon. Såg liksom ut som en liten vanlig digitalkamera, silvrig och platt typ. Den andra låg på 3600 krowns om jag inte minns fel, och det var faktiskt bra sa Oscar. Var svart och såg lite mer avancerad ut.

Så vi diskuterade fram och tillbaka. Skulle vi köpa den billiga nu till att börja med? Kändes dumt att lägga 3000 på ett impulsköp (även om vi pratat om det rätt länge nu, men eftersom jag måste känna på den så kan vi ju inte sitta framför skärmarna och välja en) så kanske den billiga då? Men samtidigt, ska man köpa så ska man la köpa en bra direkt?
Och så började Oscar tjata "men kommer du verkligen använda den så då?" men det kan man ju inte jämföra med nu. Nu fotar jag inte för jag har inget att fota med. Men har man en kamera blir det ju mer "naturligt" och den hänger med på kalas och så och då fotar man mer.
Och som i helgen hade jag velat ha en ordentlig kamera och fota lille Algotti massor!
Fast bäst var nog när vi tittade på kameror och Micke kom in i affären (lika data/pryl nördig som Oscar) och Oscar förklarar hur vi köper kamera: jag hittar en snygg och han godkänner, och säger sen att hade han fått välja skulle han köpt en (ha, tappade (där kom det - skriver dit det och skriver klart parantesen/-erna) ordet helt och hållet!) systemkamera. Micke frågar då om han fotar så mycket så han behöver en sån. Ehh, hehe neej. Haha, ja det var bra.

Annat kul var också att jag såg lite av våran framtid i helgen, i Malin och Micke.

Malin: Micke, sonen är hungrig, matar du honom?
Micke, framför datorn: Mmmh...
Malin: Micke, nuu, fixar du hans mat? Den ligger i hans väska.
Micke, framfördatorn: Mmmh...
Malin: Ger du honom mat? Jag går och duscar så länge.
Micke, framför datorn: Mmmh...
Malin, kommer ut ur duschen: Micke, ger du sonen mat då?
Micke, har flyttat sig lite närmare väskan men med datorn i knät: Mmmh...
Malin, påklädd: Micke, din son är hungrig!
Micke, framför datorn: Mmmh...
Malin matar Algot själv.
Micke reser sig och börjar rota i väskan efter maten.
Micke: Malin? Var sa du att Algots mat var?

Och ja, jag har överdrivit en del men till viss del gick en del av deras konversationer så. Och många gånger säger Malin "Sitter du framför datorn nu igen?" eller Mickes kommentar när vi i andra gänget åt frukost: "Är det okej om datorn står på här när ni äter? Jag fick inte ha på den när dom andra åt."
Haha, så kommer verkligen våran framtid vara. Jag tjatar och tjatar på Oscar som sitter framför datorn och när jag väl gjort det jag bett honom om, då vaknar han!

Och dom är ju lite släkt också. Nåt bland det första Johanna sa när hon kom hit var "Har ni ingen diskmaskin?!" och jag förklarade att Oscar vill ha men jag tycker inte det behövs. Borde ju inte spela honom nån roll då jag oftast diskar. Sen när Malin kom utbrister hon: "Men, har ni ingen diskmaskin?!" Haha, så klockren!
Oscar försökte förklara igår att dom fick ju inte det förrän han var runt 8-10 och då var ju Malin och Johanna 14-16 och 16-18 så det är ju häftigt. Men jag tyckte att då borde dom väl inte tycka att det är så konstigt att man inte har det?
Jaja, vi får väl se när vi får en diskmaskin in i detta hem.

Nu sitter vi och kikar lite kameror, hihi. Ska ta oss en dag och åka in och kolla lite affärer och se vad vi hittar. Men jag vill ha en kamera nuuu. Fannie hade en lite fin som svärmor köpt henne. Alltid nåt att kika på.

Haha, jaja det blev ett mega inlägg till, var inte riktigt meningen men som sagt, jag har inte bloggat på länge! Ja, förutom det precis innan här.
Ska krypa till kojs nu, trots att jag sa det innan. Sov så gott alla där ute!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Wiih, hoppas att ni köper kamera snart. Ni kan ju få en bra, fast billig kamera. Som min kamera kostade iofs 2500, men det är lite mitt i mellan.. och den tar ju suveräna foton! (Sony DSC-H3). För det blir verkligen som du skrev, att man har med den FÖR ATT MAN HAR EN KAMERA!! Du ser ju på mig, sen jag köpte denna kameran så har jag med den precis överallt :)



Jag tror din O kommer hjälpa dig med ert / era barn :)

2008-09-07 @ 14:35:09
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0