Tjuriga gubbar önskas?

Allvarligt talat, jag börjar fundera på om gubbarna har käkat surströmming idag eller nåt.

Kocken på Coops restaurang var inte den trevligaste jag mött.
Vissa kunder var han jätte trevlig och go mot och andra jätte tyken. Hörde inte så noga på dom innan, men ett äldre par före oss var han bra tyken mot. Herren sa noga innan att han bara ville ha grönsaker på ena tallriken, och när kocken sen lägger på på den ena påpekar mannen det igen, och då var det ju så jobbigt att ta en ny tallrik.
Sen var det vår tur att beställa. Jag sa vad vi skulle ha och han sa att (min) hamburgare skulle dröja. Sa ingenting om var, när, hur, så jag stod kvar. Oscar sa att vi skulle gå vidare till kassan, för han hade hört honom säga det till nån innan.
Precis när vi flyttar oss fram ställer han fram en tallrik med en hamburgare så jag går och tar den. Då ryter han typ "Nej! Ajjabajja!" och hytter med fingret. Ehh, jaha? Kunde väl inte jag veta?
Man kan ju vara trevlig, när man ändå jobbar inom ett slags service yrke. Man kan.

Sen var det busschauffören. Han bode käka lyckopiller med mintsmak.
För att förklara lite, så kostar det fem kuponger in till stan här ifrån, lika så hem. Jag har ett kort så jag kan åka här inom komunen, som är "värd" tre kuponger. Jag stämplar alltså bara två när jag åker till eller från stan. Men mitt kort, eftersom det är bundet till kommunen, funkar aldrig i stan så jag har liksom slutat stämpla det för det tjuter ju bara att det inte funkar. Samma sak idag, jag stämplade två och gick på.
När vi kommer till första hållplatsen inom vår kommun, alltså så långt mina två kuponger räcker, stegar chauffören bestämt fram till mig.
- Du stämplade bara två kuponger förut?
- Ehh, ja?
- Ja, då har du två val! Antingen går du fram och stämplar tre kuponger till... (i ilsken och barsk ton, sen skulle han väl säga att jag annars fick gå av)
- Ja men jag har månadskort?
- Jaha månadskort?
- Ja, som gäller inom kommunen. Men det brukar aldrig funka i stan.
- Ne dom fungerar inte i stan men om du visar mig att du har ett månadskort så vet jag det (bla, bla, bla, han sa ungefär samma sak flera gånger här)
- Ja visst, jag visste inte det, inga problem. Vill du att jag ska komma fram och stämpla det nu?
- Neej, det behövs inte. Blippa den bara där när du går ut, så dom får sin "statistik".
HUR otrevlig som helst och skällde och stog lutad över mig, sen när det visade sig att jag inte skulle planka blev det minsann en annan ton. Han kanske inte skulle gått upp ur sängen i morse?

Ne, så tråkigt när folk ska ha sån atityd. Jag sa ju det till Oscar sen, man får inte bete sig så även om man haft många jobbiga kunder den dagen, även om man är trött, även om man slutar snart.
Om jag börjat klockan 10 och bara haft spydiga och jobbiga kunder hela dagen, bara för det får jag ju inte vara tyken mot den stackaren som kommer 18.45 precis innan vi stänger. Då ska man inte jobba inom såna yrken. Suck.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men SUCK! Jag kan ju bara reflektera över tiden på McDonalds.. var väldigt duktig på att vara trevlig (även då det var stressigt osv). Jag skällde ju ut en tanta på Hemköp i Halmstad en gång, för hon var så jäkla trevligt mot dem gamla tanterna (hon var själv runt 60 år) sen när jag kom fram så tittade hon inte ens på mig, sa inte hej utan sa bara vad det blev. Började bara med att säga 'Tycker du inte jag är värd lika mycket som hon (tittade mot tantan som stod och packade ner varorna från bandet) bara för att jag är yngre än er? SÅ förvånad! Också sa jag vad jag tyckte att detta har hänt flertal gånger och att det är förbannat (sa faktiskt så) otrevligt att inte bli bemött! Och sitter man i kassa som du gör så borde man veta hur man bemöter en kund (sa jag också). Sen dess har hon varje mungipa vid öronen då jag kommer.. men jag hoppas verkligen inte det bara är mot mig utan mot ALLA isf! Ung som gammal! Sen att man ändrar tonläge och pratar saktare om det är äldre, det är ju en sak.. Bläsch! Det finns då idioter till allt!

2008-09-10 @ 23:05:26
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Fan vad det lät krångligt med ditt busskort :S

2008-09-13 @ 16:28:51
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Fan vad pinsamt med hamburgaren, hahahahaha.

2008-09-13 @ 16:30:21
URL: http://pontiacpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0