Tacooos!

Hanna: Men det är ju goooott....!! :D

Anso: Hahaha, men det funkade även som bara vanlig hederlig frukost! Haha!


Ikväll blev det änligen mitt efterlängtade tacos. Men det blev inte alls lika gott som det brukar. Men så var det inte mycket som var som det brukar. Jag gjorde en stor sallad istället för en skål för varje sort. Vi hade 800 gram köttfärs till en påse tänkt till 500 gram (svag smak med andra ord). Vi hade bara creme fraise, ingen vitök i.
Visst var det gott men njaa, kändes inte bra. Typiskt. Men nu fick jag mat i magen så jag ska väl inte klaga, egentligen. Och så blir det gott till lunch imorgon innan jag börjar jobba.

"Jag tänkte komma och lägga sex också" får bli kvällens citat. Oscar säger att han tänker gå och lägga sig och kolla lite South Park. Jag ska svara att jag tänkt lägga mig strax också, men så blev det inte.

Och ja, badet idag gick bra. Har en störtskön kille i ena gruppen. Första gången (var tredje idag) var han livrädd för det mesta, man fick följa med och hålla i honom och det kändes hopplöst (så man ville kämpa mer). Idag var han hur duktig som helst! Man blir så glad i magen då. Han var görduktig, så stolt man blir!
Och en tjej som var livrädd första gången, hon hade gått i simskola i somras och kommit under vattnet och knappt vågat gå i vattnet efter det. Förra gången och idag har hennes mamma fått vara med i vattnet för att hon ska komma i. Men hon är så duktig! Nu vågar hon vara med i ringen, hon plockade saker från botten och hade så kul. Man ser hur gärna hon vill vara med, men vågar inte. Då får man ju helt enkelt ta ner det till hennes nivå - också.
Det är hur skoj som helst, så härliga barn verkligen! Har inte sett det så innan, dom gångerna jag varit med som vikarie eller så, men nu när det är "min" grupp också, knyter man ju an på ett annat sätt.
Några av tjejerna, dom är väl i 4-års åldern, tjatar hela tiden, haha! Antingen ska dom visa allt dom kan, berätta allt som hänt sen sist vi sågs, eller så ska vi tävla. Sötungar!

Nu ska jag kika in i Hannas blogg om hon skrivit nåt mer, sen blir det till att nana. Skönt att komma in i "rutinen" igen, hoppas jag bara kan somna ikväll, men just nu känns inte det som nåt problem haha!
God natt alla sköna!

Kommentarer
Postat av: Åke

Så duktig du är med "din" simgrupp :D

2008-09-22 @ 08:52:22
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: Erika

Gött med Tacos ju! :) Synd det smakade lite svagt men gick ner ändå ;)

2008-09-22 @ 23:59:20
URL: http://precioso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0