Tjöt

Anna: Haha jo, jag gör väl det. Har liksom fastnat. Var förr att jag tittade bara om jag var hemma (ledig eller sjuk) men nu är jag ju rätt ofta hemma när det går, så då fastnade jag. Våra bästa år ser jag också, kan inte sluta efter att ha sett det i minst tio år, haha.
Har du ju rätt i, då har vi ju öppet lika länge, fast ni öppnar tidigare och vi stänger senare.

Emma: Han är lite udda, den mannen. Men här är en länk till artikeln i Aftonbladet om dom:
http://www.aftonbladet.se/matvin/article3354841.ab?service=print

Hanna: Ja, jag förstår. Men jag tänker ju också på hälsan, man mår ju inte bra av att vara överviktig. Inte bara att jag inte trivs, för det gör jag inte nej. Men man ska ju kunna må bra fysiskt som psykiskt. Sen är du jätte gullig som säger så, och alla andra som säger det. Men som jag skrev så är det ändå 40 kilo det handlar om, och då var jag inte underviktig på nåt sätt där. Men, det är bara att ge sig fan på't, det vet ju du! Du är så duktig och det sporrar mig också!


När jag letade efter artikeln om tabletterna, sprang jag på nåt helt annat:
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article3505552.ab
Clara är 105 och oskuld. "Jag bestämde mig när jag var 12 och höll mig till det".


Jahaja, så var dagen igång igen. Och så tittar jag på klockan och ser att jag suttit här i en timme snart, oj? Det hade jag inte riktigt tänkt/räknat med. Ska skrubba toaletten och så idag, eftersom jag jobbade igår. Började sent, ja, men hann inte komma igång? Med dusch och mat och allt sånt. Jaja, det är ju bara att skylla sig själv och ta tag i det idag.
För idag kommer dom, bambambambaaaam. Tjommarna från Oscars klass. Vi får väl se vad det blir av det hela, jag är skeptisk och tänker vara det tills imorgon, om det inte hinner ändras under kvällen.

Sen funderar jag på att ringa mamma och kolla om hon vill åka och kolla klänning till mig. Och fråga om hon känner att hon har tid att sy en. Det är ju inte så lång tid, och jag vill ju inte att hon ska göra det om hon känner att hon inte hinner så hon inte behöver sitta sista kvällen och panik sy. Eller så att det inte blir som förra gången. Hon sydde en klänning (till avslutningsmiddagen i nian) och jag hade köpt back up kläder, så jag klädde på mig på kvällen men bytte sen från den blåa klänningen till svarta byxor, ett svart linne med tryck och en rosa skjorta. Snällt jag.
Men tänkte att det kunde vara kul att åka och kolla lite klänningar. Få lite idéer och kanske testa vad som sitter bra och inte. Och i så fall köpa nåt om hon inte känner att hon hinner.

Temat är ju då gala, så det känns ju som jag vet inte vad... Storslaget. Funderar på att förhöra hos dom andra vad dom tänkt också. Oscar är ju glad att han får använda sin måttbeställda kostym. "Nån gång, typ bröllop och dop och sång, kommer jag ju behöva den" och se så det gick. Så käckt.
Mja, det får nog bli att spana och fundera idéer med mamma. Om hon kan vill säga. Får ringa henne sen och kolla.

Nu... ska jag... städa? Eller äta frukost. Får se hur sugen jag är på det. Hungrig är jag, men sugen? Oj, sicket dilemma. Men i alla fall. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Ja man ska trivas med sig själv - sen om folk är tjocka elr smala så.. man behöver inte alltid må dåligt över att vara överviktig, faktiskt :) Men hälsan ska ju gå före..!



Det kan ju vara en enkel klänning även om det ska vara gala. Kul att komma med en superduperhajteck klänning om ingen annan kommer i det, HAH! Vad ska Pippi och CO ha på sig..?



Hoppas du finner det du söker! :P

2008-10-10 @ 10:47:13
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0