Jag är bra

Jag sitter här och tänker "Jag vill också vara bra" och tänker lite till och kommer sen på "Men jag är ju bra" och så är det bra med det.

Internet segar, jag vet inte om det är för att internet är segt eller för att Oscar har igång nerladdning.
Det jag skulle kunna göra är att gå in på bredbandskollen och testa internetet, men grejen är att dom siffrorna säger inte mig ett jota. Kommer inte ihåg vad det var gången innan, så jag kan inte jämföra. Vet inte vad som är okej och vad som är inte.
Lite som blodtryck. "Du har ditten över datten". Jaha?
Men precis som när jag säger mina datasiffror till Oscar så vet han direkt om det är bra eller dåligt, så vet en läkare eller mamma (eller nästan vem som helst) om det är bra eller dåligt. Men jag har ingen aning.
Varken i datasiffror eller blodtryck.
Då ville jag också vara bra.

Sen tänkte jag att när jag är på jobbet, då vet jag ju saker direkt.
Ringer en kund och frågar nåt så brukar jag kunna lösa det. Eller om dom har frågor eller vad som helst (100%:igt provköp säger väl allt (ja, jag tänker tjata om det i evigheter)) så kan jag ju, direkt.
Precis som om jag skulle sagt mina siffror till Oscar eller mitt blodtryck till mamma, så kan jag mina grejer.
Då kom jag på att jag är ju faktiskt också bra.

Det var en skön känsla, blev varmt i magen och ett leende satte sig på mina läppar.
Jag är ju faktiskt bra. Inte på allt, det är ingen. Och inte bäst på det jag kan, det är ingen heller. Men jag är bra. Jag kan saker och jag vet att jag kan det och är bra på det!
Ahh, jag är bra!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Klart som fan att du är bra!!!!

2008-10-22 @ 16:34:22
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0