Diska i badkaret

Ojoj här går det av! Har diskat, tvättat spisen och diskbänksväggen. Och hittat filtret till köksfläkten, ujujuj...
Hon som bodde här innan visste ju inte riktigt hur man städade, och jag har inte tänkt på att den sitter där. Jag förstår mig inte på vår fläkt med alla filter och packar och allt möjligt som sitter där.
Så idag fick jag för mig att titta upp där ifall det var smutsigt och torka av. "Oj, den här kan man nog ta loss!" upptäckte jag. Japp, och fettig som jag vet inte vad.
Så den ligger i bad i vasken nu. Varmaste vattnet och massa diskmedel. Haha ja, den badar i köket och därför får jag diska i badkaret!

Jag tog ju då loss nån grej som sitter uppe på fläkten för att städa in där bakom. Och den har jag städat innan men det blir ju matos och grejer så den behövdes göras ren. Men den fick inte plats i andra vasken för den är ju så lång.
Vad gör man då? Löser problemet? Yes! Tog med mig diskmedel, diskborste och grejen in till badkaret och diskade där! Funderar på om jag alltid ska diska där, så luftigt och bra, haha!

Så nu tänkte jag att jag förtjänade en liten blogg-paus och antingen sitter jag här till 14 eller så städar jag en stund emellan, men vid 14 tänkte jag börja med maten. Känns rätt lagom med tanke på att jag ska iväg idag.
Måste ha lite mat i magen i alla fall. Och nu kom jag på att jag måste hinna tina kycklingen innan! Ooops.
Jaja, det löser sig, får ta ut den nu så får den lite tid på sig. Det är ju bara en filé - eftersom det var alltid hade!
Imporiviserar lite med lunchen. Kycklingfilé, babunåt, paprika och kanske lite morot. Får se om jag kokar quinoa till, eller kanske couscous? Det löser sig, men det ska nog bli gott!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Oh vad du är påhittlig :D Och duktig också!!!!

2008-10-19 @ 19:10:21
Postat av: Alina

Hejhej:) Kollar om det funkar att kommentera nu:)

2008-10-19 @ 19:13:03
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Hahaha du är ju för rolig. Diska i badkaret!! ;P

2008-10-19 @ 21:54:06
URL: http://pontiacpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0