Det var ingen fara

Gosade lite med trollen precis, och så fick dom sig lite knäckebröd. Och så såg jag att Gismo hade riktigt gula tänder, gulare än ett opoppat popcorn, ett hårt majskorn.
Jag tänkte bara att hade det varit människotänder hade dom inte varit fräscha och ska deras verkligen se ut så? Dom var ju inte så gula på dom små när dom kom. Skulle väl vara typiskt om dom fick nån sjukdom eller nåt eller att deras tänder inte mår bra.
Så jag kilade genast in på Svenska Chinchilla avels föreneningen och kollade. "En frisk chinchilla har mörkt gula-orangefärgade tänder, vitaktiga spröda tänder är ett tecken på näringsbrist." så det var ju tur det!
Var ju väldigt tvärt emot människor, inte för att dom måste vara som oss, men man tänker ju på en själv. Hade jag gapat och sett dom gaddarna i mun hade jag nog börjat gråta, haha!
Ne men ingen fara, jag kollade dessutom allas tänder och dom var så gula och "fina", gör bra!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Men man undrar lite hur folks tänder såg ut innan sockret och tandborstarna kom. För dem kan ju ändå inte varit fräscha.. men samtidigt så hade dem ju typ bara kött och bär att leva på :P

2008-10-01 @ 11:36:32
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0